شهردار رشت با تاکید بر تسریع در لایروبی و هدایت آب‌های سطحی معابر شهری گفت: هرس درختان خطرآفرین در خیابان‌ها و معابر شهر رشت ضروری است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، رحیم شوقی در جلسه شورای مدیران مناطق شهرداری که در منطقه یک شهری برگزار شد با اشاره به اقلیم آب و هوایی استان گیلان به ویژه شهر رشت اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل بارندگی قرار داریم ضرورت دارد برنامه ریزی‌های انجام شده در راستای لایروبی کانال‌ها به منظور هدایت آب‌های سطحی تسریع شود.

وی به وزش بادهای موسمی در فصل پاییز اشاره کرد و افزود: هرس به موقع درختان خطرآفرین در خیابان‌ها و معابر شهری در کاهش خسارت‌های احتمالی ناشی از وزش شدید باد اثرگذار است.

شهردار رشت در ادامه با بیان اینکه تعمیر سرویس‌های بهداشتی موجود در سطح شهر در دستور کار مدیران مناطق قرار دارد، تصریح کرد: احداث سرویس‌های بهداشتی در پارک کودک، بازار، پل جانبازان و میدان رازی توسط مدیران مناطق شهری در حال انجام است.

شوقی همچنین بر ساماندهی وضعیت پل‌های عابر پیاده شهر رشت تاکید کرد و گفت: تسریع در تعیین تکلیف پل‌های عابر پیاده در راستای رفاه شهروندان در مناطق شهری حاِئز اهمیت است.

وی با اشاره به احداث تقاطع‌های غیر همسطح در قالب طرح عمرانی میثاق در مناطق مختلف شهر رشت، یادآور شد: تعیین تکلیف وضعیت تیرهای روشنایی تقاطع‌های غیر همسطح آیت الله رودباری، حمیدیان (شهید حق بین)، شهید باهنر و میدان نیروی دریایی (۷ آذر) در تسریع اجرای پروژه‌ها تاثیرگذار است که در اولویت کاری قرار دارد.

شهردار رشت بر پیگیری اجرای پروژه‌های کلان مقیاس به صورت روزانه تاکید کرد و یادآور شد: وضعیت پل‌های مکانیزه، سوله ورزشی پارک ملت، پارک جفرودی، بازگشایی محور نیروی دریایی – سپاه – کنسولگری، لاین کندرو از جانبازان تا سی ان جی، میدان بار و کتابخانه کشاورز توسط مدیران مربوطه به صورت روزانه پیگیری و ارائه گزارش شود.

شوقی با بیان اینکه طرح استقبال از بهار از اکنون باید در دستور کار مدیران مناطق شهری رشت قرار گیرد، اظهار کرد: برنامه ریزی رنگ‌آمیزی جدول خیابان‌ها و معابر شهری در دستور کار مدیران مناطق پنجگانه باشد.