وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر فعالسازی اقتصاد دریا محور در گیلان، گفت: تحت هیچ شرایطی نباید کارخانه‌ای در دولت سیزدهم تعطیل شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، صولت مرتضوی صبح پنجشنبه در نشست کمیته اشتغال گیلان، اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های اشتغال و سرمایه گذاری سر لوحه کار قرار دارد.

وی با اشاره به تحریم‌ها و کینه توزی های دشمنان علیه نظام اسلامی افزود: جمهوری اسلامی در شرایط بسیار سخت تحریم‌های اقتصادی و فشاری روانی رسانه‌های به قدرت برتر منطقه و کانون امنیت تبدیل شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های ارزشمندی در روابط تجاری و اقتصادی دارد، گفت: ایران با بیش از دوسوم جمعیت جهان از طریق هوایی، زمینی و دریایی فرصت روابط تجاری و اقتصادی دارد که باید از این ظرفیت‌ها بهترین بهره را گرفت.

مرتضوی با بیان اینکه در حوزه اشتغال قدم‌های مثبتی در دولت سیزدهم برداشته شده است، گفت: ایجاد اشتغال خط قرمز دولت سیزدهم بوده و یک اصل و تکلیف است که در این راستا کارهای خوبی هم صورت گرفته است.

وی با اشاره به رشد اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور افزود: کمترین رشد بیکاری را در طول این سال‌ها در دولت سیزدهم تجربه کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم فعالسازی شرکت‌های نیمه فعال و راکد، بیان کرد: تحت هیچ شرایطی نباید کارخانه‌ای در دولت سیزدهم تعطیل شود.

مرتضوی با بیان اینکه سهم تعاون در حوزه اشتغال باید افزایش یابد، اضافه کرد: کارگر و تولید باید حاشیه امن باشند و سزاوار مجازات نیستند و باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

وی گیلان ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف دارد، افزود: گیلان در بخش کشاورزی، گردشگری و دریا مزیت‌های ارزشمندی دارد که باید به اقتصاد و اشتغال بیانجامد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه اقتصاد دریا محور در گیلان فعال شود، گفت: اقتصاد دریامحور ظرفیت بزرگی است که در استان‌های شمال کشور مورد غفلت واقع شده است.

مرتضوی با اشاره به کار خوب دولت در آزادسازی سواحل اضافه کرد: آزادسازی سواحل بستر را برای توسعه و سرمایه گذاری در بخش اقتصاد دریامحور فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه کشاورزی گیلان در بخش‌های مختلف سرآمد است و نقش مهمی در اشتغال و امنیت غذایی کشور دارد، افزود: شناخت توانمندی‌ها و قابلیت‌ها و بهره مندی از آن در بخش‌های مختلف، بسیار اهمیت دارد.