شهردار رشت گفت: هدف و دیدگاه مشترکی بین شهرداری رشت و تشکل‌های مردم‌نهاد وجود دارد چون همه ما بدون وقفه و بدون چشم داشت مشغول خدمت برای مردم و رفع مشکلات شهر هستیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت، همزمان با فرا رسیدن روز ملی تشکل‌های مردم نهاد نشستی در همین راستا با حضور رحیم شوقی شهردار رشت، حسن آدمیت معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت، علیرضا تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی رشت، سید حسین رضویان رییس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی،‌یاسر محجوب مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و نمایندگانی از NGO ها و سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد.

رحیم شوقی شهردار رشت در این جلسه گفت: هدف و دیدگاه مشترکی بین شهرداری رشت و تشکل‌های مردم‌نهاد وجود دارد زیرا همه ما بدون وقفه و بدون چشم داشت مشغول خدمت برای مردم و رفع مشکلات شهر هستیم.

شهردار رشت استفاده از ایده‌ها، نظرات و بهره‌مندی از ظرفیت ثمن‌ها در شهر برای عبور از چالش‌هایی نظیر آلودگی محیط زیست و پسماند را اثرگذار خواند و تصریح کرد: امور شهر از دو بخش مدیریت شهری و شهروندان تشکیل می‌شود که اگر هر کدام از این دو حوزه مسئولیت و رسالت خود را به نحو احسنت انجام دهند بسیاری از آسیب‌ها وجود نخواهد داشت و معضلات به حداقل خواهد رسید.

حسن آدمیت معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت هم در این نشست عنوان کرد: از شهردار رشت برای برگزاری این نشست قدردانی می‌کنم و امیدوارم بتوانیم با شنیدن دغدغه‌ها و پیشنهادات گام‌های خوبی در راستای تعالی و عبور از آسیب‌های اجتماعی برداشته شود.

علیرضا تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی رشت هم در این نشست ضمن تبریک روز ملی تشکل‌های مردم نهاد ابراز داشت: اعضای شورای اسلامی آماده شنیدن پیشنهادات گروه‌های مردم نهاد هستند زیرا با مولفه‌های فرهنگی و اخلاق جامعه به سمت تعالی حرکت خواهد کرد.

سید حسین رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه بیان کرد: اندیشه نخبگان اجتماعی در فضای دیوان سالاری به نتیجه نمی‌رسد و اینکه انسان در توسعه چه نقش و جایگاهی دارد باید بدان توجه شود.

رضویان افزود: در جوامع پیشرو طبقه متوسط اثرگذار بوده و تداوم فعالیت‌ها و رویه‌ها وجود دارد اما این خصیصه در جامعه ما دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: رشت خاستگاه طبقه متوسط و دروازه تجدد است و مدیریت شهری در اینجا موفق است که برخاسته از طبقه متوسط باشد.