دومین در جلسه هماهنگی کمک رسانی به سیل زدگان کشور با حضور فرماندار و معاونین استاندار عصر امروز در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،میرشمس مومنی زاده فرماندار شهرستان رشت در این جلسه اظهار داشت: در روزهای اول سال جدید به دلیل شرایط جوی وبارش باران شاهد سیل در برخی استانهای کشور بودیم که طی آن شماری از هموطنان ما جان خود را از دست دادند و خسارات مالی زیادی نیز به وجود آمد.
فرماندار رشت با بیان اینکه این جلسه برگزار شد تا بتوانیم کمک های مان را به آسیب دیدگان در استان های دیگر برسانیم افزود: ادارات کل استان بدستور استاندار فعال شده اند تا به کمک مردم سیل زده در استان های دیگر بپردازند.

وی با اشاره به اینکه در جریان سیل اخیر در هلال احمر ،کمیته امداد و سپاه اقدامات قابل توجهی انجام شد گفت: مدیران باید در برنامه ریزی ها ی مربوط به کمک های ارسالی از استان گیلان پیشرو باشند.

در ادامه پرستش معاون هلال احمر استان گیلان گفت :در مرحله اول از همان ساعات اولیه جمعیت هلال احمر ۱۵ تن مواد معیشتی شامل مواد غذایی و همچنین پتو به منطقه گلستان ارسال کرد.
وی با بیان اینکه در مرحله دوم جمعیتی به آق قلا اعزام شده به همراه آنها۱۲ تن مواد غذایی و  به دست مردم سیل زده آق قلا رسید افزود:قرار شد ادارات کل بر اساس بضاعت خود در کمک رسانی سهیم باشند و جمعیت هلال احمر تا امروز 1تن برنج را برای موکب ها آماده کرده است.

معاون هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه درحال حاضر دغدغه ما کمبود خودرو جهت ارسال این کمک ها به استان لرستان است گفت: خواهشمندم که در این خصوص تمهیدات لازم انجام شود.

عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد استان گیلان نیز در خصوص کمک رسانی به سیل زدگان استان لرستان گفت:تاکنون کمک هایی به ارزش ۵۳۰ میلیون تومان کالا جمع آوری شد که شامل آب معدنی و آذوقه می‌باشد.

وی با تقدیر از تلاش های هلال احمر و سپاه اظهار داشت:ما پویش استانی و همچنین پویش کشوری را شکل دادیم و البته این کمک ها همچنان ادامه خواهند داشت.

در ادامه  پیمان بازدیدی مدیرعامل سازمان مردم نهاد سرزمین ایده آل ما اظهار داشت: طبق فراخوان با ۳ سازمان مردم نهاد دیگر ظرف ۳روز ۱۰ تن کالای اساسی بسته بندی شده شامل مواد غذایی و وسایل بهداشتی بانوان و آقایان همچنین یک ونیم تن برنج به هلال احمر استان لرستان تحویل دادیم.
وی افزود : طی پویشی بعنوان پویش گیلان برای ایران با هماهنگی هلال احمر و دانشجویان دانشگاه گیلان کمک رسانی به مردم استان لرستان ادامه دارد.

در این جلسه همچنین از ارسال  ۱تریلی آرد به وزن۴تن به همراه موکبان گیلانی به استان لرستان خبر داده و اعلام شد تا پایان استقرار مواکب آرد مصرفی آن ها تامین خواهد شد.