مجری خندوانه طی صحبت هائی که مهران احمدی، مهمان برنامه در زمینه محیط زیست داشت به قطع درختان خیابان امام توسط شهرداری رشت به خاطر اجرای یک خط BRT پرداخت .

برنامه تلویزیونی خندوانه از شبکه نسیم پخش می‌شود و جزو پربیننده ترین برنامه‌های تلویزیونی است، این برنامه به کارگردانی رامبد جوان است که از ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ شروع به فعالیت کرده است. موضوع برنامه هر شب متفاوت بوده اما مضمون اصلیِ آن خنده است و در اصل برنامه‌ای برای جا انداختنِ بیشترِ خنده در ایران است. این برنامه از هنرمندانِ محبوب و معروفِ دیگری نیز بی‌بهره نمانده است.

در شبی که برنامه خندوانه میزبان مهران احمدی بازیگر محبوب تلویزیون و سینما بود، برنامه پرمخاطب خندوانه کلیپی از قطع درختان توسط شهرداری رشت را منتشر کرد، قطع درختان بازتاب های گسترده ای در رسانه های داخلی داشته است.

دربخشی از این برنامه نیز مجری خندوانه طی صحبت هائی که مهران احمدی، مهمان برنامه در زمینه محیط زیست داشت به قطع درختان خیابان امام توسط شهرداری رشت به خاطر اجرای یک خط BRT  پرداخت .

وی گفت : شهرداری رشت در خیابان امام بخاطر اجرای خط BRT تعداد ۳۷ اصله درختان را قطع کرده است .

وی ادامه داد : در عوض در جای دیگری در همین شهر آقایی که در حیاط خانه خود درخت پالم بزرگی داشت با صرف هزینه و استفاده از ماشین آلات سنگین آن درخت را با ریشه از زمین درآورد و در جای دیگر کاشت .

وقتی پس از پخش گزارش تصویری از محل قطع درختان و همچنین نحوه جا به جائی درخت پالم به افتخار صاحب این پالم که ظاهرا آقای سپهر خوشبین است همه حاضران کف زدند علی القاعده بحال شهر و شهرداری رشت هم … .

 پیش از این نیز در برنامه صبحگاهی شبکه یک شهردار رشت در پاسخ به انتقادات گسترده مردمی به روی آنتن رفت ولی سخنانش حتی مجری برنامه را نیز نتوانست قانع کند!

شبکه تلویزیونی باران گیلان نیز در چند بخش خبری و شهری گزارشاتی انتقادی را در خصوص قطع درختان توسط شهرداری رشت تهیه و پخش کرده بود.

برنامه رادیویی در شهر گیلان نیز در یک برنامه ویژه و چالشی به موضوع قطع درختان پرداخت که شهردار رشت در این برنامه رادیویی حاضر به پاسخگویی به شهروندان نشد!!

پیش از این نیز حسن کربلایی دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان با ارسال پیامکی به اصحاب رسانه و اعضای شورای رشت و برخی مسئولان به پنجشنبه سیاه رشت و قطع درختان مسیر میدان فرهنگ تا چهارراه میکاییل رشت واکنش نشان داد، در پیامک ارسالی وی آمده است:

“سلام. حالتان خوب باشد انشاالله، در خیابان امام خمینی(ره) رشت تا فاصله هلال احمر تا فرهنگ؛ درختان را نه اینکه سر بریدند بلکه از ریشه زدند،این شهر صاحب ندارد؟ شورای شهر صدا و سیما، مطبوعات، مدیران رشت، استانداری. آیا نظری ندارند؟

مجوز محیط زیست کجاست؟ حرفی، حرکتی، اعتراضی، پس رسالت قلم کجاست؟ ادامه تخریب و قلع و قمع در کجاست؟ ”

اوایل مرداد ماه امسال بود که محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت دستور قطع درختان ۷۰ ساله خیابان امام خمینی(ره) در محدوده میدان فرهنگ تا جهارراه میکاییل را صادر کرد، دستوریکه خیلی زود اجرا شد تا پنجشنبه سیاه رشت رقم بخورد.

الوارهای درختان ۷۰ ساله شهر رشت به محوطه سازمان فضای شهرداری رشت منتقل شده است./صبح مشرق