نمایشگاه نقاشی کودکان ترنم امید از ۲۵ آذر ماه تا ۲۷ آذر ماه در خانه فرهنگ گیلان برگزار می شود

به گزارش ندای گیلان،نمایشگاه نقاشی کودکان ترنم امید از ۲۵ آذر ماه تا ۲۷ آذر ماه در خانه فرهنگ گیلان برگزار می شود . ساعت بازدید این نمایشگاه صبح ها ۱۰ تا ۱۲ و عصرها ۶ تا ۸ می باشد .
این نمایشگاه نقاشی حاصل دنیای کودکانه و رنگارنگ کودکان بی سر پرست و بد سرپرست خانه ترنم امید است که در معرض دید عموم و برای فروش قرار گرفته اند .

در مراسم افتتاحیه خصوصی نمایشگاه ، رفیعی مدیر مرکز با تشریح فعالیت های مرکز اظهار کرد : خانه شبانه روزی ترنم امید ده سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است و در این مرکز کودکان ۳ تا ۶ سال و در شعبه دوم پسران ۶ تا ۱۲ سال نگهداری می شوند و تا کنون بالغ بر ۲۵۰ فرزند پذیرش شده اند.
وی در بخشی از صحبت های خود گفت : تمام تلاش مرکز در این است که زندگی طبیعی را برای کودکان مرکز فراهم کند و به نیازهای تفریحی و آموزشی آنها پاسخ دهد.
خانم رفیعی درباره وضعیت درمانی کودکان تصریح کرد : ۸۰ درصد کودکان مرکز از نظر روحی و روانی و جسمی آسیب دیده هستند . خانواده هایی از پرداخت هزینه های جراحی ناتوان بودند و کودکان را رها کردند. در این مرکز نیاز به روانپزشک داریم اما اکیپ پزشکان به کودکان خوب رسیدگی می کنند. حجم عظیمی از جراحی ها انرژی بر است و بخشی از هزینه ها با کمک نقدی مردم و بخشی دیگر با یارانه ای که بهزیستی برای کودکان در نظر گرفته است تامین می شود .

وی با اشاره به اینکه تعدادی از فرزندان به خانواده بازگشت داشته اند درباره پذیرفتن فرزند به عنوان فرزند خوانده گفت : هنگامی که زوجین کودکی را انتخاب می کنند تمام نگرانی ها ما در این است که ارتباط عاطفی میان کودک و خانواده جدید او شکل بگیرد و خانواده و کودک همدیگر را پس نزنند.

گفتنی است خیر اندیشان جهت تامین هزینه های مالی و یاری رسانی به کودکان خانه ترنم امید می توانند از طریق شماره ۰۹۱۱۲۳۶۴۵۱۲ با مدیر مرکز تماس بگیرند .