مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار داشت: اجرای مانور جهادی مشترک افزایش تاب آوری با هدف پیشگیری از حوادث احتمالی در اشکورات رودسر برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مدیرعامل توزیع برق گیلان از اجرای مانور جهادی مشترک افزایش تاب آوری با هدف پیشگیری از حوادث احتمالی در اشکورات رودسر با اعتباری قریب به سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال خبر داد.

محمدتقی مهدیزاده گفت: این طرح بزرگ با فعالیت ۱۲ اکیپ عملیاتی از تمامی امورهای شرق استان گیلان بهمراه ۶ اکیپ از شرکت توزیع برق غرب مازندران در منطقه اشکورات رحیم آباد شهرستان رودسر به اجرا در آمد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان افزود: طی اجرای این مانور مشترک ۶۶ نیروی عملیاتی، ۶ عدد بالابر بهمراه یک عدد جرثقیل به فعالیت پرداختند.

مهدیزاده تاکید کرد: با اجرای این طرح بزرگ در دهستان اشکورات که عمدتا ارتفاعات، مناطق ییلاقی و مناطق صعب العبور را شامل می‌شود، ۳۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط بهمراه ۵۰ عدد پایه‌های برق مورد اصلاح و بهسازی پیشگیرانه قرار گرفتند تا در زمان وقوع بحران کمترین مشکل ممکن برای اهالی محترم منطقه حادث شود.

مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور و با هدف افزایش تاب آوری و پایداری شبکه‌های فشار متوسط و کاهش مدت زمانی خاموشی‌ها در اثر شرایط نامساعد جوی، طرح تاب آوری شبکه در شرکت توزیع برق گیلان بصورت جاری و با برنامه ریزی منظم در حال اجرا می‌باشد.

وی اضافه کرد: شبکه‌های توزیع برق در کشور به خصوص استان حادثه‌خیز گیلان همواره در معرض آسیب‌های طبیعی می‌باشد و این برنامه، مانورها و طرح‌های مشابه به منظور حفظ پایداری شبکه‌های برق پیش بینی شده است و این تعمیرات به صورت پیشگیرانه انجام می‌شود که هدف از آن برقدار کردن شبکه و برق‌رسانی مطمئن به مشترکان در کوتاهترین زمان ممکن به هنگام بروز مشکلات و بحران‌های طبیعی است.

گفتنی است دهستان اشکورات در امتداد سلسله کوه‌های البرز قرار دارد و از جنوبی‌ترین نقطه شهرستان رودسر آغاز تا جنوبی‌ترین نقطه شهرستان رامسر ادامه دارد و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، دارای ۵۹۶۱ خانوار و بیش از ۱۶ هزار نفرجمعیت است.