رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از برگزاری دومین نشست تخصصی «گردشگری مقاومت» رشت با حضور نمایندگانی از شهرها و کشورهای محور مقاومت خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، یاسر محجوب در جمع خبرنگاران گفت: این نشست تخصصی با حضور مدیران شهرداری‌های شهرهای هدف گردشگری مقاومت و رایزن‌های فرهنگی کشورهای جغرافیای مقاومت برگزار می‌شود.

وی افزود: ظرفیت‌های گیلان در گردشگری مقاومت و پیشرفت، تبیین نقطه هویتی نهضت جنگل، شخصیت میرزا و شهدای مقاومت گیلان، نقش صنایع دستی در ترویج اهداف گردشگری مقاومت و همچنین ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از محورهای این نشست تخصصی است.

محجوب گفت: شرکت‌کنندگان در بازخوانی هویتی، تبیین میدان، دستاوردهای و ترسیم آینده این حرکت به تبادل نظر می‌پردازند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با اشاره به برگزاری نخستین نشست تخصصی گردشگری مقاومت که چندی پیش در قم برگزار شد، تاکید کرد: این برنامه‌ها با حضور فعالان و تلاشگران مرتبط شهرها و کشورهای جغرافیای مقاومت پیگیری و برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شورای اسلامی و شهرداری رشت میزبان این نشست است و اداره کل میراث، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه قدس استان گیلان ما را در این نشست یاری می‌رسانند.

گفتنی است؛ در این نشست، سخنرانان به بررسی و تبیین مقوله راهبردی گردشگری مقاومت و ظرفیت‌های پیش رو، چگونگی انتقال مفاهیم و گفتمان مقاومت در بستر گردشگری، ظرفیت‌های گردشگری مقاومت، تهیه سند راهبردی گردشگری مقاومت، گردشگری بین‌المللی مقاومت و اقتصاد فرهنگ و گردشگری مقاومت می‌پردازند.