رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت ضمن تشریح برنامه‌های این سازمان در ایام نوروز ۱۴۰۱ گفت: برگزاری تئاتر خیابانی در پیاده راه فرهنگی، پارکها، محلات و اجرای آواهای سنتی گیلان به مدت سه شب در تالار بزرگ شهر رشت از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،علی محجوب رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، ایجاد فضای با نشاط برای شهروندان در ایام نوروز امسال را هدف این سازمان ذکر کرد و اظهار داشت: تدارک برنامه‌هایی با حضور مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنین پویایی در فضای مجازی رویکردی بوده که توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت دنبال شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت تولید و پخش برنامه تحویل سال نو با مشارکت صدا و سیما را از جمله این برنامه‌ها خواند و تصریح کرد: تولید نماهنگ و پخش آن از شبکه استانی باران و شبکه‌های ملی، تولید کلیپ لحظه تحویل سال به یاد شهدای جنگ تحمیلی با عنوان یادگاری، پخش هر شب برنامه ترنم بهار با مشارکت سازمان صدا و سیما از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده این سازمان محسوب می‌شود.

محجوب از پخش برنامه «نوروز نو سال» تحت عنوان گفتگوی صمیمی مسئولان مدیریت شهری در فضای مجازی خبر داد و افزود: مستند «شهر من رشت» با موضوع محلات شهر رشت تولید شد که در پیج رشت گردی و پیج سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت پخش خواهد شد.

وی از اجرای تئاتر خیابانی در پیاده راه فرهنگی، پارک‌ها و محلات هم خبر داد و عنوان کرد: در ایام نوروز امسال جنگ شادی را هر شب ساعت ۲۱ با کمک نیروهای مردمی، مساجد، هیئتهای مذهبی و پایگاههای مقاومت بسیج با اجرای هنرمندان استان گیلان در ۱۰ محله شهر رشت به مدت ۱۰ شب برگزار خواهیم کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت ضمن اشاره به برگزاری مجموعه وبینارهای هنر عیدانه اذعان کرد: سه کارگاه تخصصی آموزشی در خانه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی روزهای هفتم، هشتم و نهم فروردین ماه برای برگزاری در ساعت ۱۵ تدارک دیده شده که علاقمندان می‌توانند به صورت رایگان در آن شرکت کنند.

محجوب ادامه داد: در ایام نوروز امسال تور رشت گردی را هم دایر نموده‌ایم که علاقه مندان می‌توانند اطلاعات مربوط به آن را جهت ثبت نام در پوسترهای منتشر شده جویا شوند.

وی پخش برنامه‌های رادیو عیدانه در پیاده راه فرهنگی همه روزه در ساعت ۱۷ همراه با موسیقی محلی را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت رشت ذکر کرد و گفت: در ایام نوروز افتتاح رسمی پیج «رشت گردی با ما» را در اینستاگرام و روبیکا با هدف برآوردن نیازمندیهای مسافران مهیا نموده ایم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت ضمن اشاره به آماده شدن نقشه شهر رشت، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند اطلاعات دقیق را از این نقشه کسب کنند، همچنین این سازمان بروشورهای آموزشی را جهت توزیع بین گردشگران و مسافران تهیه نموده و در اختیار پلیس راهور، جمعیت هلال احمر و تورهای گردشگری قرار داده است.

محجوب با تاکید بر اینکه آواهای سنتی گیلان به مدت سه شب در تالار بزرگ شهر رشت برگزار می‌شود، افزود: هدف شهرداری رشت فراهم آوردن شرایطی خاطره‌انگیز برای شهروندان، مسافران و گردشگرانی است که در ایام عید نوروز به شهر بارانهای نقره‌ای سفر می‌کنند.