رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه گردشگران از تورهای نوروزی رشت گردی استقبال چشمگیری داشته‌اند، گفت: شهرداری رشت قصد دارد، تورهای رشت گردی را بعد از تعطیلات و در ایام بهار و تابستان به شکل تخصصی برگزار کند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، علی محجوب رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز برگزاری تورهای نوروزی رشت گردی با هدف معرفی هر چه بیشتر شهر رشت به عنوان یکی از اهداف اصلی شهرداری و شورای اسلامی شهر در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت عنوان کرد: تورهای نوروزی رشت گردی طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده سوم تا دوازدهم فروردین ماه برگزار می‌شود و مسافران و گردشگران می‌توانند با شرکت در آن علاوه بر بازدید از جاذبه‌های شهر رشت و خرید سوغات که ثمره هنر دستان خلاق بانوان سرپرست خانوار است، اقدام کنند.

محجوب تصریح کرد: فرهنگسرای گردشگری بوم اندیش، کافه گیل بانو، مؤسسه محیط زیستی شهر ایده‌ آل ما، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و اداره گردشگری شهرستان رشت از جمله دستگاهها و مراکزی هستند که برای برگزاری تورهای نوروزی رشت گردی با شهرداری رشت و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه تورهای تخصصی رشت گردی ویژه خبرنگاران و کودکان هم برگزار می‌شود، اضافه کرد: برگزاری تورهای نوروزی رشت گردی در سالهای اخیر همواره مورد توجه بود اما عملیاتی نشد و امسال برای نخستین بار این مهم توسط شهرداری رشت، شورای اسلامی شهر و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به مرحله اجرا درآمد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت افزود: تورهای نوروزی رشت گردی تاکنون از سوی گردشگران و مسافران مورد استقبال قرار گرفته است و از شهرهای مختلف ایران در آن حضور داشتند.

محجوب ابراز داشت: با برگزاری تورهای نوروزی رشت گردی اهداف مهمی همچون موضوعات فرهنگی، معرفی شهر رشت، حمایت از زنان سرپرست خانوار و … محقق می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تجربیاتی که از اولین دوره برگزاری تورهای نوروزی رشت گردی به دست آمد و همچنین بنا به استقبال بسیار خوب گردشگران، قصد داریم تورهای رشت گردی را بعد از تعطیلات و در ایام بهار و تابستان به شکل تخصصی برگزار کنیم.