مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان گفت:پست های انتقال و فوق توزیع ما دچار حادثه و آسیب نشد ولی 37 درصد از خطوط تغذیه کننده این پست ها تحت تاثیر بارش برف قرار گرفت

به گزارش ندای گیلان،مهندس عظیم بلبل آبادی امروز در نشست با خبرنگاران،ضمن گرامیداشتن سی وهشتمین بهار انقلاب،اظهار کرد:بارش برف اخیر چالش هایی را برای صنعت برق استان ایجاد کرد که انجام عملیات ترمیم در برخی نقاط هنوز به پایان نرسیده است.

وی با بیان اینکه فعالیت های صنعت برق در گیلان حول سه محور تولید،انتقال و فوق توزیع است،افزود:برف اخیر طبق تا 50 سانتی متر پیش بینی ها شده بود ولی عملا به 75 سانتی متر همراه با باد رسید،به همین دلیل شرایط را از وضعیت عادی خارج کرد.

بلبل آبادی گفت:پست های انتقال و فوق توزیع ما دچار حادثه و آسیب نشد ولی خطوط تغذیه کننده این پست ها از دو هزار و 870 کیلومتر مدار خطوط انتقالی که در استان داریم،هزار و 75 کیلومتر آنها معادل 37 درصد تحت تاثیر بارش برف قرار گرفت.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان بیان کرد:همکاران سخت کوش ما در برق منطقه ای تلاش کردند تا خطوط آسیب دیده را ترمیم کنند با توجه به اینکه در ساعات اولیه از بابت تردد به شدت دچار مشکل بودیم ولی همکاران ما اکثر مسیرها را با پای پیاده طی کردند و در ساعات پایانی روز پنجشنبه تمامی شبکه های انتقال و فوق توزیع جزء در محدوده شمال منطقه آزاد،پایدار بودند.

وی با اشاره به اینکه صنعت برق بسیار پر هزینه است،ادامه داد:در ایام دهه مبارک فجر سال 94،پروژه هایی با اعتبار 100 میلیارد تومانی را آغاز کردیم که پروسه اجرا تا بهره برداری 18 ماه به طول می انجامد،به همین پروژه های برق منطقه ای امسال در ایام دهه مبارک فجر قابل بهره برداری نبودند و لذا این پروژ ه ها در سه ماهه نخست سال 96 در شهرهای رشت،  انزلی و صومعه سرا به بهره برداری می رسند.

بلبل آبادی بیان کرد:اینکه گیلان در تلفات شبکه انتقال و توزیع،بهینه ترین شبکه ها را داراست.