معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رشت گفت: هر روزه بازرسان از نانوایی‌های سطح شهر حاضر شده و موارد مختلفی از جمله کیفیت، بهداشت و کمیت را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مجید محمد نژاد در گفت وگو با ایلنا از رشت در خصوص نظارت بر کنترل کیفیت نان و نانوایی‌ها اعلام کرد: یقینا نظارت به صورت روزانه در حال انجام است هر چند پس از نصب دستگاه‌های نانینو در نانوایی‌ها امکان نظارت بیشتر و جامع‌تر فراهم شده، اما برای نظارت بر کیفیت نان نیاز به حضور فیزیکی بازرسان است.

وی گفت: هر روزه بازرسان در نانوایی‌های سطح شهر حاضر شده و موارد مختلفی از جمله کیفیت، بهداشت و کمیت را مورد بررسی قرار می‌دهند.

محمد نژاد ب ابیان اینکه کیفیت نان به عوامل مختلفی بستگی دارد افزود: کیفیت آرد، خمیر مایه، آب، خمیر گیر ماهر، دستگاه پخت نان و غیره همگی از عوامل مهم در تعیین کیفیت نان می‌باشند.

وی ادامه داد: در خصوص تعطیلی‌های غیرمجاز به ویژه در روزهای جمعه و ایام تعطیل بازرسی ادامه دار در حال انجام است.

وی تاکید کرد: بعد از هر روز تعطیل واحدهایی که اقدام به تعطیلی خودسرانه و غیرمجاز کرده‌اند با تشکیل پرونده به تعزیرات معرفی می‌شوند که امیدواریم با ادامه روند بازرسی تعداد تعطیلی‌های غیرمجاز به صفر نزدیک و نزدیکتر شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رشت تصریح کرد: ابزارهای نظارتی با راه اندازی سامانه نانینو امکان نظارت بهتر و کامل‌تری را فراهم کرده‌اند، از جمله تطبیق میزان آرد خریداری شده با تعداد نان پخت شده در بازه زمانی دلخواه رصد و پایش چگونگی فروش نان و تراکنش‌های نامتعارف و پایش ساعت کار.

وی خاطرنشان کرد: علاوه براین موارد، حضور بازرسان در واحدهای خبازی و اعمال نظارت بر کیفیت، کمیت، بهداشت و رضایت مشتری از جمله اقدامات انجام شده است.