معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رشت با اشاره به اهمیت ثبات بازار در تامین و عرضه اقلام اساسی مورد نیاز خانوار به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: هیچ مشکلی در زمینه تامین و عرضه برنج و شکر مورد نیاز بازار وجود ندارد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سیده زهرا میر اعلمی در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان اظهار داشت: با توجه به زمان بر بودن مراحل بسته بندی در کارخانجات، لزوم حفظ امنیت روانی و جلوگیری از التهابات بازار و ضرورت جذب کامل سهمیه شکر شهرستان، بر اساس مصوبات استانی مقرر گردید تا نسبت به توزیع فله ای شکر اقدام گردد.

وی با اشاره به جذب کامل سهمیه ۵۰۰ تنی شکر خانوار در سطح شهرستان قیمت هر کیلو شکر بسته بندی را ۱۶۵۰۰ و هر کیلو شکر فله ای را ۱۳۵۰۰ تومان اعلام کرد.
وی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تامین و توزیع برنج و شکر وجود ندارد، اظهار داشت: مردم می‌توانند برای تامین برنج و شکر مورد نیاز خود از طریق ۱۹ فروشگاه زنجیره ای و بزرگ، ۲۰ شرکت تعاونی، ۵ اتحادیه و تعدادی کسبه امین که معرفی گردیده اند، اقدام کنند.
مهندس میر اعلمی با اشاره به سهمیه ۹۰۰ تنی برنج هندی و بیش از ۵۰۰ تنی برنج تایلندی شهرستان رشت، از جذب ۶۲ درصدی برنج هندی و ۳۷ درصدی برنج تایلندی خبر داد و افزود: هر کیلو برنج تایلندی به قیمت ۱۲۵۰۰ و هر کیلو برنج هندی به قیمت ۱۸۵۰۰ تومان در حال عرضه به مشتریان است.