جعفرزاده با تاکید براینکه دیگر کسی به موسسات مالی اعتماد ندارد، بیان داشت: این عدم اعتماد مناسب فضای اقتصادی کشور نیست

به گزارش ندای گیلان،غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو یی، با اشاره به اینکه پرونده ادغام سه موسسه مالی مهر اقتصاد، ثامن و کوثر روی میز شورای پول و اعتبار است، اظهار داشت: هر چند ادغام موسسات مالی و پولی کاری بسیار سخت و پیچیده است، اما انتظار می رود که بانک مرکزی هر چه زودتر در قالب تجمیع و ادغام از تعداد موسسات مالی بکاهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمارها نشان می دهد که تعداد موسسات پولی در ایران خیلی بیشتر از متوسط جهانی است، بنابراین بانک مرکزی دیگر نباید مجوز تاسیس موسسات مالی بدهد و آن تعدادی که مجوز دریافت کرده اند را جمع کند.

برخی موسسات مالی رسما کلاهبرداری کرده اند

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت اقتصادی و پولی از بین رفته است، عنوان کرد: عملکرد موسسات مالی در سالهای اخیر، اعتماد عمومی به این موسسات که در چند صد سال اخیر جلب شده بود را نابود کرد.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه دیگر کسی به موسسات مالی اعتماد ندارد، بیان داشت: این عدم اعتماد مناسب فضای اقتصادی کشور نیست چرا که در همه جای کشور بانک ها و موسسات را محل امنی برای سپرده گذاری و پس انداز می دانستند اما در حال حاضر موسسات مالی رسما پول مردم را بالا کشیده اند.

جعفرزاده ایمن آبادی  با بیان اینکه دیوار بی اعتمادی بین مردم و حاکمیت کشیده شده است، تاکید کرد: این بی اعتمادی هزینه بر است و بانک مرکزی باید برای تامین امنیت مردم برای پس انداز در بانک ها اقداماتی در نظر بگیرد.

مردم موسسات مالی را کلاهبردار می دانند

وی با بیان اینکه دولت باید با ادغام یا تجمیع تعداد موسسات مالی را کاهش دهد، گفت: موسسات مالی کارنامه خوبی از خود نشان ندادندو ثابت کردند نمی توانند حلال مشکلات مردم باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نگاه مردم به موسسات پولی نگاه کلاهبرداری است و میزان خسارتی که از این نوع نگاه وارد شده است قابل برآورد نیست