نماینده رشت گفت:متاسفانه زیرساخت‌های اینترنت ملی بسیار ضعیف و در عین حال پهنای خدمات دهی آن بسیار کند است؛ این عامل اصلی در کنار ناامنی این شبکه داخلی باعث بی رغبتی مردم به استفاده از آن شده است.

به گزارش ندای گیلان،غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی  در گفت‌وگوییدر مورد عملکرد اینترنت ملی گفت: زندگی امروز مردم با فضای مجازی گره خورده است بطوریکه میزان استفاده مردم از اینترنت در کشور بسیار بالاست و در سال‌های اخیر اینترنت به گونه‌ای با زندگی مردم عجین شده که حالا بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنند و یا مجازی سرکلاس حضور داشته باشند و حتی اینترنتی تاکسی‌ سوار شوند.

 نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: با اتفاقات هفته گذشته «اینترنت ملی» آزمون و خطایش را پس داد و در بخش‌هایی این شبکه موفق و سربلند بیرون آمد، اما بخش‌های دیگری از فضای مجازی همچون موتور‌های جست‌وجوگر یا شبکه‌های اجتماعی سرافکنده بود، با تمام این‌ اما و اگرها  آمار و ارقام مختلفی درباره ضرر و زیان ناشی از قطع اینترنت در بسیاری از مشاغل به عینه رویت شد .

وی در ادامه تصریح کرد: اینترنت جهانی و اینترنت ملی هر یک کارکردهای خودشان را دارند؛ اگر امنیت اینترنت ملی برای کاربران تضمین شود بدون شک مردم از آن استفاده خواهند کرد؛ بسیاری از کشورهای دنیا همچون ژاپن، آلمان، کره‌جنوبی، استرالیا و روسیه وابستگی‌شان را به اینترنت جهانی قطع کرده‌اند! و از اینترنت ملی استفاده می‌کنند؛ پس اینکار نشدنی نیست .

 جعفرزاده ایمن‌آبادی تاکید کرد: بسیاری از کارها را نباید توسط اینترنت بین‌المللی انجام دهیم از جمله کارهایی دولتی. اطلاعات حاکمیت و ملی نباید در قالب اینترنت بین‌المللی چرخش پیدا کنند در این میان آنچه مسئله ساز است زیرساخت های اینترنت ملی است؛ متاسفانه  زیرساخت‌های اینترنت ملی بسیار ضعیف و در عین حال  پهنای خدمات دهی آن بسیار کند است؛ این عامل اصلی در کنار ناامنی این شبکه داخلی باعث بی رغبتی مردم به استفاده از آن شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: باید اطمینان امنیت داخلی شبکه اینترنت ملی از طرف مسئولان به کاربران شبکه‌های اجتماعی و استفاده کنندگان اینترنت داخلی داده شود، متاسفانه در اتفاقات اخیر اکثریت با مشکل قطعی اینترنت مواجه شده بودند به دلایلی همچون زیرساخت های  ضعیف نتوانستند آن را جایگزین اینترنت بین المللی کنند./خانه ملت