فرماندار لاهیجان گفت:برجام که یکی از آرزوهای مردم بود به تحقق پیوست که بدنبالش ارتباط با کشورهای بزرگ صنعتی و سیاسی انجام شد ، تحریم ها برداشته شد ، اقتصاد کشور دگرگون شد و صدها موارد دیگر که موجب بالندگی و پویایی کشور گردید

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان احمدی  فرماندار شهرستان لاهیجان اظهار کرد : هفته دولت  فرصت مغتنمی است تا همه دولتمردان گزارش یکساله خود را  ارائه  نمایند . ایشان خاطر نشان کردند در سال1360 سالی پر از اندوه بود جنگ تحمیلی  و نابرابر شروع شده بود منافقین در حال ترور بودند ، رجایی و باهنر شهید شدند اما همه  برخوردهای غیر جوانمردانه  کوچکترین تأثیری در پیشبرد انقلاب اسلامی  نداشت هر روزه به عزت جمهوری اسلامی افزوده میشد چون امثال شهیدان رجایی و باهنر  به رهبری  امام راحلمان  سنگ بنایی  را چیده بودند که هیچ ابرقدرتی چه در داخل و چه در خارج  کشور نمی توانست خللی در اراده ملت بوجود بیاورد.

فرماندار لاهیجان در ادامه گفتند : قدری تاریخ را عقب می بریم یعنی سال 1392 که دولت تدبیر و امید شروع بکارکرد تحریم های ناجوانمردانه موجب شده  که درآمدهای نفتی بسیار پایین بیاید خزانه خالی شده بود ، آشفتگی  در بازار دیده می شد . معاملات با دلار انجام می گرفت ، رشد اقتصادی منفی بود ، تورم به بالاترین حد خود رسیده بود . تولیدات داخلی نداشتیم .

ذخیره گندم کمتر از 5روز بود ،ارزش پول ایران در حال نزول بود ، شرایط  هنجارشکنی در جامعه ناشی از دولت نهم و دهم در جامعه رواج داشت ،در چنین شرایط بود دولت آقای دکتر روحانی روی کار آمد و با رأی قاطع مردم سکان کشور را با شعار دولت  تدبیر و امید برعهده گرفت و اصلاح شاخص های اقتصادی و سیاسی را با مدیریت علمی  و با استفاده از نخبگان شروع کرد ظرف سه سال گذشته بازار را از آشفتگی  نجات داد ، به تولیدات داخلی رونق بخشید ، کسب و کار تجارت از حال رکود به حالت پویا تبدیل شد.

برجام که یکی از آرزوهای مردم بود به تحقق پیوست که بدنبالش ارتباط با کشورهای بزرگ صنعتی و سیاسی انجام شد ، تحریم ها برداشته شد ، اقتصاد کشور دگرگون شد و صدها موارد دیگر  که موجب بالندگی  و پویایی کشور گردید که در مجال این وقت اندک نمی گنجد.

مهندس احمدی در بخش دیگر از سخنانش به ارائه گزارش از عملکرد دولت تدبیر  و امید در شهرستان  لاهیجان بمناسبت  هفته دولت پرداخت و بیان نمود در هفته دولت سالجاری 156 پروژه با اعتباری بالغ بر480 میلیارد ریال در شهرستان لاهیجان افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد که نسبت به سال گذشته 76 درصد افزایش از لحاظ اعتباری و 38 درصد افزایش در تعداد پروژه ها را نشان می دهد .

وی گفت نمونه بارز این پروژه سبز شدن شهرستان از لحاظ گاز دار شدن است که همه روستاهای شهرستان لاهیجان به برکت نظام  جمهوری اسلامی ایران و همت دولت تدبیر و امید و پشتیبانی دکتر نجفی استاندار محترم گاز دار شدند. که در سال90 هفتاد روستا دارای گاز بود و آلان  به 180 روستا رسیده  است.

فرماندار لاهیجان  افزود در بخش راه روستایی  سال گذشته  240 کیلومتر  راه روستایی احداث شده ولی در سال جاری  به 300 کیلو متر  رسیده است. که این مقدار راه روستایی نسبت به استان  درصد مناسبی برخوردار  است که باید  افزایش یابد  . در بخش  کشاورزی  هم سالجاری  40 الی 50 درصد محصول برنج  بصورت مکانیزه برداشت شده  و همچنین  در این سال  40 میلیارد ریال ماشین آلات  کشاورزی  ارزان قیمت  در بین کشاورزان  توزیع شده است.

در بخش درمان نیز هفت بیمارستان  در استان  احداث می شود که از این تعداد یکی مربوط  به شهرستان  لاهیجان است . وی گفت 56  درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده  است که بدنبال آن هستیم که کل مطالبات  چایکاران هر چه سریعتر پرداخت شود.