داریوش اشکانی‌پور از برنامه‌ریزی برای اجرای تفاهم‌نامه بین اداره کل راه و شهرسازی گیلان و اداره کل استاندارد استان خبرداد

به گزارش ندای گیلان،داریوش اشکانی‌پور در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: برای داشتن ساختمان‌های استاندارد در گیلان نیاز به رعایت استانداردها در خرید مصالح ساختمانی داریم.

وی با اشاره به شعار ” استانداردها شهرها را هوشمند می‌کنند” افزود: نیاز است برای داشتن شهری استاندارد یکپارچه‌گی مدیریت شهری داشته باشیم.

اشکانی‌پور ادامه داد: برای ساختمان‌سازی‌ها  استانداردهای لازم تدوین شده است و اکثر استانداردهای مصالح ساختمانی اجباری است.

مدیرکل استاندارد گیلان با بیان اینکه برای داشتن ساختمان های استاندارد تکلیفی هم بر عهده مصرف‌کننده است و باید به عنوان خریدار، کنترل نشانه‌گذاری‌ها را مد نظر قرار دهیم،تصریح کرد: مالکان ساختمانها باید خود را ملزم به خرید مصالح ساختمانی استاندارد کنند.

وی تاکید کرد:ناظران ساختمان‌ها هم باید متعهد باشند و از استفاده مصالح ساختمانی غیراستاندارد هنگام ساخت ساختمان‌ها جلوگیری کنند.

داریوش اشکانی‌پور از برنامه‌ریزی برای اجرای تفاهم‌نامه بین اداره کل راه و شهرسازی گیلان و اداره کل استاندارد استان خبرداد و گفت: اجرای این تفاهم‌نامه منجر خواهد شد تا هنگامی که ما رعایت استانداردها را کنترل می‌‌کنیم، اداره‌کل راه و شهرسازی نیز بر استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد نظارت داشته باشند.