مسئول تیم بازرسی وزارت کشور از سواحل شمال گفت : در کنار بهره گیری از توان مردم باید از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه سواحل استفاده شود.

به گزارش ندای گیلان: یونس نوبخت روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان آستارا افزود : دولت با تمام ظرفیت خود با بهره گیری از توان دستگاه های اجرایی در دو سال گذشته قدم های موثری را برای ساماندهی سواحل برداشته است.
وی ارتقای کمی و کیفی طرح های سالمسازی و افزایش اعتبارات را نمونه های از اقدامات دولت برای توسعه سواحل عنوان کرد و ادامه داد : برای جلب رضایت بیش از پیش گردشگران بایستی از توان سرمایه ای بخش خصوصی استفاده شود.
وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده پاسخگوی حجم بالای نیازهای مردم نیست ، اضافه کرد : بر اساس دستورالعمل های ابلاغی دستگاه های متولی باید به صورت جدی وارد عمل شوند.
وی اظهار کرد : حضور و نظارت در طرح های سالمسازی و در مناطق حادثه خیز نوار ساحلی باید با جدیت پیگیری شود.
نوبخت اجرای برنامه های فرهنگی نظیر جشنواره بادبادک ها و جشنواره ورزش های بومی و محلی را در خدمات رسانی شایسته به مردم موثر خواند و گفت : با انجام اقدامات فرهنگی متناسب با ارزش های دینی و اخلاقی می توان ناهنجاری های احتمالی در سواحل را کاهش داد.
وی خواستار نظارت گشت های ثابت و سیار ناجا ، هلال احمر و ناجیان غریق در سواحل شد و ادامه داد : با انجام تبلیغات محیطی به منظور آگاه سازی مردم ، برخورد با افراد بد پوشش و جلوگیری از ورود افراد به مناطق شنا ممنوع می توان به ارتقای خدمات رسانی در سواحل کمک کرد.
فرماندار بندر آستارا نیز در این نشست برنامه ریزی درست در سواحل را برابر با خروجی مثبت ارزیابی کرد و گفت : شهرستان آستارا جزو 20 شهر گردشگر پذیر ایران محسوب می شود و در خصوص جذب و اقامت مسافران همواره رتبه های اول تا سوم را در بین شهرستان های استان گیلان به خود اختصاص داده است.
سیروس شفقی با اشاره به اینکه سواحل آستارا اولین ایستگاه مسافران استان های غربی کشور به گیلان محسوب می شود ، افزود : تفاوت ساحل آستارا با سواحل دیگر در این است که مسافران هر کجا اراده کنند در محدوده فاصله صفر تا 500 متری جاده تا ساحل می توانند از زیبایی های خدادادی این شهرستان بهره ببرند.
وی با اشاره به اقامت بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر مسافر در ایام نوروز 94 و تردد سالانه 850 هزار نفر مسافر در مرز آستارا ، اضافه کرد : ویژگی ها و پتانسیل های ممتاز شهرستان آستارا باید منجر به توسعه بیش از پیش این شهرستان در تمامی ابعاد شود.
پس از پایان این نشست تیم بازرسی وزارت کشور از طرح های سالمسازی دریا در شهرستان مرزی بندر آستارا بازدید کردند.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و دارای 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی و سه طرح سالمسازی دریا است./ایرنا