شهردار رشت گفت:برآورد ما این است که روز ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۹ نسبت به روزهای پیش حدود ۲۰ درصد تردد شهری افزایش داشته است

ناصر حاج محمدی با شرکت در یک برنامه تلویزیونی با تاکید بر این که از روز پنجم فروردین ۱۳۹۹ بر پایه مصوبه ستاد مبارزه با کرونای استان گیلان و تاکیدات شورای اسلامی شهر رشت، سیستم حمل و نقل همگانی شهر با ۲۰ درصد ظرفیت، خدمات خود را ادامه داده است و حالا با مصوبات جدید از ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۹ خدمات دهی در این بخش به حالت عادی در آمده است.

شهردار رشت افزود: علی رغم اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی رشت آمادگی ارائه کامل خدمات را داشت اما به دلیل فرهنگ بالای شهروندان فهیم رشت تردد ها در شهر کم بوده و در بیشتر مسیرها صندلی های اتوبوس ها خالی از مسافر بوده اند.

وی ادامه داد: برآورد ما این است که روز ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۹ نسبت به روزهای پیش حدود ۲۰ درصد تردد شهری افزایش داشته است.

دکتر حاج محمدی سپس تاکید کرد: مردم رشت در استفاده از سیستم حمل و نقل همگانی فاصله اجتماعی را رعایت کرده و به سلامت خود و دیگران توجه داشته اند.

شهردار رشت همچنین گفت: با وجود اینکه شهر رشت دارای بیش از شش هزار دستگاه تاکسی و ون هست اما تنها ۸۰ دستگاه اتوبوس دارد که از این تعداد ۵۰ دستگاه فعال هستند و این تعداد اتوبوس برای کلانشهری همچون رشت با تراکم جمعیتی بالا کفایت نمی کند. در شهر رشت باید دستکم ۳۰۰ دستگاه اتوبوس فعال تهیه شود.

مجری برنامه از شهردار رشت در زمینه رعایت فاصله اجتماعی در تاکسی های رشت و اینکه آیا قانون سوار کردن سه مسافر در هر تاکسی در شهر رشت رعایت می شود؟ پرسید و حاج محمدی خاطر نشان کرد: تاکنون گزارشی از تخلف تاکسی ها در این زمینه به اطلاع شهرداری رشت نرسیده و ناظران سازمان حمل و نقل شهرداری بر کار تاکسی ها و ون ها نظارت کامل دارند و قطعاً با موارد تخلف برخورد می شود.

وی سپس با اشاره به اینکه برای همه ما سلامت شهروندان مهمترین اصل است، گفت: بدون شک اگر گزارش هایی در این زمینه به سازمان حمل و نقل شهرداری برسد، قابل پیگیری است.