یکصدو هشتادمین جلسه شوراي این شهر ظهر امروز در تالار شورای شهر رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،یکصدو هشتادمین جلسه شوراي این شهر ظهر امروز در تالار شورای شهر رشت برگزار شد.

نطق پیش از دستور:
در ابتداي اين جلسه فاطمه شيرزاد با تبریک هفته منابع طبیعی با اشاره به نگرانی کارکنان شهرداری نسبت به دریافت مطالبات اظهارکرد:در روزهای پایانی سال در کمیته مطالباتی پرداخت ها زمان بندی شده است  و ترتیبی داده شده تا تمام مطالبات پرداخت شود.

سخنگوی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه شاهد بارش باران در رشت هستیم افزود:رسیدگی به چاله های آسفالت شهر رشت که آیت الله قربانی هم به آن تاکید ورزیده اند باید در دستور کار قرار بگیرد.

وي به پرداخت به چهره شهر براي استقبال از مسافران نوروزی گفت:المان هاي نوروزي براي ورودي شهر ،تعمير و مرمت آسفالت شهري از جمله مواردي است كه با توجه به نزديك بودن ورود مسافران نياز به توجه بيشتري دارد.

تذکرات:
حاجي پور عضو ديگر شوراي شهر در ادامه به فراخوان مناقصات تا قبل از پايان سال جاري اشاره كرد و گفت:اگر پروژه اي در بودجه ديده شده بهتر است تا قبل از سال جديد فراخوان شود تا از نظر كار اداري در زمانبدي جلو بیافتد.

عباس صابر نیز در خصوص فراخوان مناقصات شهرداری رشت بیان داشت: هر اقدامی که منجر به مزایده و مناقصه شود بار مالی برای شهرداری رشت به همراه دارد و پیشنهاد می‌کنیم این کار به سال آینده موکول شود.

لوایح مطروحه:
عاطفي شهردار منطقه ٢ رشت در ادامه به وضعيف فيزيكي ساختمان شهرداري منطقه دو اشاره كرد و افزود:ساختمان شهرداري وضعيت مناسبي ندارد و براي اين منظور ساختمان سپيدار به مساحت ٤٠٠٠ متر مربع از بدهي هاي غيرنقدي شهرداري در نظر گرفته شده است. اين لايحه با ١٠ راي مثبت به تصويب رسيد.

همچنين لايحه پيشنهاد افزايش نرخ بليط هاي وروري وسايل بازي و تفريحي دستگاه هاي شهرشادي رشت مطرح شد و اين لايحه با ٧ راي مثبت به تصويب رسيد.
واگذاري پروژه ساخت و بهره برداري از احداث جايگاه هاي كوچك سوخت رسان و سرويس بهداشتي به بخش خصوصي از ديگر لايحه ها بود كه مطرح شد .

رسولي -موافق طرح:اين لايحه به جهت کارایی بسيار مفيد است.

صابر-مخاف طرح: این طرح معادله مربوط به پمپ بنزين هارا بهم ميزند ،مشكل ترافيك در بمپ بنزين نداريم.

كارگرنيا:شهرداری هرکجا خلائی احساس کند فراخوان ميكند و سرمایه گذار جذب می کند.

شیرزاد:باید از سرمایه گذار حمایت کنیم و این فرصت طلایی را از دست ندهیم

حاجی پور:براي سرمايه گذاراني كه قبلا سرمايه گذار كردند نبايد مشكلي ايجاد كنيم،در جانمايي پروژه بايد دقت شود.

نيكومنش:هدف از اين طرح مديريت زمان و روان شدن ترافيك است.اولويت مكان ها در ورودي شهر باشد و با پمب هاي فعلي حداقل ٢كيلومتر فاصله داشته باشد.

روزان:این طرح در شهر اصفهان انجام شده است|در شهر رشت برای هر ١٢٥٠٠ نفر يك پمپ داريم در حالي كه در اصفهان هر ٤٥٠٠ نفر يك پمپ وجود دارد|شرط و شروط سخت براي سرمايه گذار نگذاريم.

در ادامه اين لايحه با ٧راي مثبت به تصويب رسيد.

همچنین در این جلسه لايحه تملك ملک هاي مسير امام علي به وليعصر و احساندوست  مطرح و با ١٠راي تصويب شد.
لايحه راه اندازي باجه اطلاع رساني در ٥نقطه شهر توسط شهرداري و مديريت گردشگري از جمله ديگر مواردی بود كه در این جلسه با 8 راي به تصويب رسيد.

به گزارش ندای گیلان؛توسعه و بهسازی کارخانه کود عالی،بازگشایی مسیرهای میدان گیل تا جاده لاکان و..از جمله مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.