رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت:در سال جاری به پروژه‌های محیط زیستی توجه ویژه شده و تدوین سند آمایش استان با توجه به الگوی توسعه سبز- آبی نشان از اولویت محیط زیست و منابع طبیعی استان در برنامه‌ها برای سه دهه آینده دارد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان،کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در نشست صمیمی با جمعی از اصحاب رسانه استان به نقش حضرت زینب (س) در آگاهی بخشی نهضت عاشورا اشاره و اظهار داشت:رسانه ها همان وظیفه را در عصر مدرن بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه رسانه ها از حریم مردم دفاع می کنند و نباید تکریم خبرنگاران را محدود به یک زمان خاص کنیم، گفت: رسانه ها حلقه وصل دولت و مردم در نظام های دموکراتیک هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: در کشور ما از ابتدای انقلاب تاکنون، همواره سعی شده حداکثر آزادی برای رسانه ها و مطبوعات فراهم و ارتباط بین دولت و مردم برقرار شود.

محمدی سپس به ارائه گزارش در خصوص عملکرد سازمان متبوع خود از هفته دولت سال گذشته تا امروز پرداخت و خاطرنشان کرد: تصویب سند آمایش استان بعد از ۱۳ سال فعالیت و بیش از ۱۰۰ جلسه  مهمترین اتفاق سال گذشته است.

وی از از اجرای چهار هزار و ۱۴۲ پروژه در سال جاری با اعتبار ۱۵۶۳ میلیارد تومان در استان خبر داد و افزود:این میزان پروژه به لحاظ تعداد ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۷ کاهش داشته اما به لحاظ اعتبار ۲۵ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول کاهش تعداد پروژه های مبادله شده در مقابل افزای سرانه اعتباری را از سیاست های بودجه ای استان در سال جاری عنوان کرد و ادامه داد: در سرانه هر پروژه  شاهد رشد از ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در سال ۹۷ به بیش از ۳۷ میلیون تومان در سال جاری هستیم.

وی بیشترین پروژه های مبادله شده را مربوط به بنیاد مسکن با ۷۴۴ پروژه ، راه و شهرسازی با ۴۳۶ پروژه و نوسازی  با ۲۸۸ پروژه عنوان کرد و گفت: از لحاظ اعتباری  آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، راه و شهرسازی و کشاورزی در رتبه‌های نخست قرار دارند.

محمدی با بیان اینکه سال گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا پیشرفت خوبی در حوزه توسعه و تجهیز بیمارستان های استان داشتیم، تصریح کرد: دو بیمارستان تالش و لنگرود را به بهره برداری رساندیم و  میلیاردها تومان به بخش بهداشت و درمان استان مساعدت شد که از جمله آن در ماه های آینده  شاهد افتتاح بخش اورژانس بیمارستان حشمت رشت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سیاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان  تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره در استان گیلان است، گفت: سرانه افزایش در سال ۹۷، ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده که این آمار در سال ۹۸ به ۳۷ میلیون رسیده که این امر نشان‌دهنده سیاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره است.

محمدی خاطرنشان کرد: در سال جاری به پروژه‌های محیط زیستی توجه ویژه شده و تدوین سند آمایش استان با توجه به الگوی توسعه سبز- آبی نشان از اولویت محیط زیست و منابع طبیعی استان در برنامه‌ها برای سه دهه آینده دارد.