محمدرضا رستمي سرپرست سازمان مديريت و برنامه ريزي گيلان در ديدار با حسن وحيد، معاون آبخيزداري، مراتع و امور بيابان سازمان منابع طبيعي و آبخيزداري كشور بر لزوم حفظ پوشش گياهي و انجام آبخيزداري براي جلوگيري از وقوع سيلاب ها در استان تاكيد كرد.

به گزارش ندای گيلان، حسن وحيد، معاون آبخيزداري، مراتع و امور بيابان سازمان منابع طبيعي و آبخيزداري كشور به همراه سيد مازيار رضوي سرپرست اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان گيلان با محمدرضا رستمي سرپرست سازمان مديريت و برنامه‌ريزي گيلان ديدار كرد.

 محمدرضا رستمي در اين ديدار با اشاره به اهميت اجراي طرح‌هاي آبخيزداري و وجود پوشش گياهي براي مقابله با سيلاب، گفت: وجود پوشش گياهي موجب مي‌شود تا گل‌ولاي كمتري همراه سيلاب جاري شده و قدرت تخريب سيل كاهش يابد.

 رستمي ساخت‌وسازها در بستر مسيل‌ها و دست‌اندازي به طبيعت را يكي از عوامل افزايش تخريب سيل عنوان كرد و گفت: در بسياري از سيلاب‌هاي به وقوع پيوسته در گيلان حركت‌كردن چوب و شاخه‌ها به همراه آب موجب بسته‌شدن دهانه پل‌ها و بالا آمدن سطح آب و آسيب رساندن به پل‌ها مي‌شود كه بايد به اين موضوع توجه شود.

حسن وحيد، معاون آبخيزداري، مراتع و امور بيابان سازمان منابع طبيعي و آبخيزداري كشور نيز در اين ديدار با اشاره به پنهان‌شدن مشكلات استان گيلان در پشت سرسبزي و طبيعت اين استان خاطرنشان كرد: طرح مديريت جامع حوزه آبخيز براي تالاب انزلي در حال اجرا است و سند اين حوضه بايد تدوين شود.

 وي با اشاره به كاهش ذخيره سفره آب‌هاي زير زميني در ايران گفت: هيچ راهي جز كنترل روان آب‌ها براي جبران كسري آب‌هاي زيرزميني نداريم و آب جايي در خاك نفوذ مي‌كند كه پوشش گياهي وجود داشته باشد.

 معاون آبخيزداري، مراتع و امور بيابان سازمان منابع طبيعي و آبخيزداري كشور گفت: هر هكتار آبخيزداري مي‌تواند ۵۰۰ تا يك هزار مترمكعب آب را ذخيره كند.

 در اين ديدار همچنين در خصوص اعتبارات پروژه‌هاي عمراني منابع طبيعي در گيلان بحث و تبادل نظر شد.