نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات لازم برای ساماندهی و لایروبی آب بندان ها و طرح و تجهیز اراضی کشاورزی اختصاص یافته است.

به گزارش ندای گیلان از صومعه سرا، نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در بازدید از زمین های کشاورزی روستاهای این شهرستان در خصوص حمایت مجلس از بخش کشاورزی گفت : در قانون بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات لازم برای ساماندهی و لایروبی آب بندان ها و طرح تجهیز اراضی کشاورزی اختصاص یافته است.

سید کاظم دلخوش با توجه به آغاز فصل کشاورزی با انجام نخستین نشا ماشینی برنج در روستای صیقلوندان این شهرستان گفت: برای این که در فصل زراعی جاری دچار بحران آب نشویم در کنار قانون بودجه ۱۴۰۱ در سطح استان نیز از سوی ادارات کل اقدامات خوبی انجام گرفته است.

وی افزود : برای لایروبی، ترمیم و ساماندهی آب بندان‌ها، ۷ دستگاه بیل مکانیکی در سطح روستا‌های شهرستان صومعه‌سرا مشغول به کار است و دستگاه‌های پمپاژ آب هم تعمیر و برق دار شدند و در مواقع اضطراری نیز چاه‌های عمیق استفاده می‌شود.

نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش آب پشت سد در مقایسه با پارسال گفت : کشاورزان با استفاده از آب باران نسبت به آماده سازی زمین های کشاورزی برای نشا برنج اقدام کنند و در صورت کمبود آب کشاورزی در روستاهای حاشیه تالاب همانند سال‌های قبل با استفاده از شیب معکوس آب تالاب به سمت رودخانه های روستاهای حاشیه تالاب کشیده شود.

وی در پایان گفت : همه مسئولان بخش کشاورزی پای کار هستند و کشاورزان با مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی در توزیع آب برای بالا دست ها و پایین دست ها عدالت را رعایت کنند تا سال زراعی خوبی داشته باشیم.