رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه باید در بخش مدیریت بحران به این استان ویژه نگاه شود، گفت: گیلان با چالش افزایش مهاجرت ها مواجه است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سیدکاظم دلخوش امروز در نشست مدیریت بحران گیلان اظهار کرد: آمار حوادث و بحران‌ها در کشور چند برابر شده است و برای این موضوع باید چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص گیلان در بخش پاسخگویی به بحران‌ها افزود: فرسودگی دستگاه‌ها و ماشین آلات در گیلان به علت بارش‌ها و شرایط آب و هوایی به عنوان چالش مهم استان مطرح است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به ویژگی‌های خاص این استان بیان کرد: بارش باران در گیلان معمولاً منجر به سیل و رانش می‌شود و باید این استان را ویژه دید.

دلخوش با اشاره به افزایش چند برابری مهاجرت‌ها به گیلان، اضافه کرد: گیلان در سال‌های نه چندان دور با چالش جدی اراضی کشاورزی و مزروعی منابع آبی مواجه خواهد بود.

مقابله گیلان با آفت ملخ مراکشی

امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در این نشست با اشاره هجوم ملخ‌های مراکشی در جنوب گیلان اظهار کرد: اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با افت ملخ مراکشی با همکاری جهاد کشاورزی و سایر ادارات صورت گرفت.

وی، تنش آبی را یکی دیگر از بحران‌های استان در امسال عنوان کرد و افزود: با مدیریت خوب استان و همکاری مردم و کشاورزان از این چالش بزرگ سربلند بیرون آمدیم.

گیلان آماده استقبال از فصل سرد سال

مسعود کاظمی معاون عمرانی استانداری گیلان هم در این نشست اظهار کرد: برگزاری جلسات مستمر مدیریت بحران برای سامان بخشی این حوزه مؤثر است.

وی با اشاره به نزول بارش‌ها در گیلان افزود: گیلان آماده استقبال از فصل سرد و زمستان است.