رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان از برنامه‌ریزی برای افزایش میزان مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و روسیه به ۱۵ میلیارد دلار و بیشتر از آن خبر داد و گفت: لازمه تحقق این کار تکمیل خطوط ریلی، زمینی و دریایی با کشور روسیه است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سید کاظم دلخوش اباتری اظهار داشت: یکی از بخش‌های اصلی مسئولیت کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در زمینه اقتصاد کشور است و طرح‌ها و لوایح مربوط به امنیت اقتصادی و اجتماعی را در آن پیگیری می‌کنیم.

نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس قانون تجارت را از جمله بحث‌های کمیسیون حقوقی و قضایی خواند و عنوان کرد: قانون تجارت کشور با هزار و ۱۱۸ ماده مربوط به سال ۱۳۱۱ است و معتقدیم برخی مواد آن در شرایط فعلی همخوانی ندارد بنابراین درصدد تغییرات آن هستیم.

دلخوش اباتری شفافیت و تشویق افشاگران فساد و مالکیت صنعتی را از دیگر مواردی که در اولویت کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس قرار گرفته، تصریح کرد: بحث اسناد رسمی و غیررسمی از جمله دغدغه‌هایی است که مردم امروز در جامعه با آن روبه رو هستند، به همین علت اقدام به تنظیم قانون مربوط به آن کردیم.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تدوین قانون آن در کمیسیون اقتصادی را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: اصلاح حقوق و دستمزد کارکنان دولت اعم از کارگران و کارمندان از دیگر مواردی است که مجلس برای تعیین تکلیف و ساماندهی آن ورود کرده است.

وی در ادامه به عضویت خود در فراکسیون تعاون مجلس به همراه ۱۵۰ نماینده دیگر اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی سهم تعاون را در  اقتصاد ۲۵ درصد اعلام کردند به همین دلیل تلاش کردیم تمامی قوانین مورد نیاز بخش تعاون را تدوین کنیم و اطمینان داریم که اگر اتاق‌های تعاون در بخش اجرا به وظایف خود به خوبی عمل کنند، سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد کشور تحقق پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس نقش تعاونی‌ها در توزیع کالاها و خدمات و تولید کشور را بسیار مهم ارزیابی نمود و اذعان کرد: برای کشور تولید در بخش تعاون بسیار مقرون به صرفه تر است و می تواند اشتغال بسیار زیادی را از طریق ایجاد و فعال سازی تعاونی‌ها در عرصه اقتصاد ایجاد کرد.

دلخوش اباتری همچنین به پیگیری موضوعات کلان استان گیلان در مجمع نمایندگان استان اشاره داشت و اضافه کرد: به همراه استاندار گیلان و سایر نمایندگان استان جلسات متعددی را با معاون اول رئیس جمهور و وزرا تشکیل دادیم و پیگیر پروژه‌ها و اعتبارات تخصیصی از محل سفر ریاست جمهوری شدیم و موفقیت‌های خوبی را هم به دست آوردیم.

وی اجرای پروژه راه‌آهن استان گیلان با استفاده از تهاتر نفت را یکی از این موفقیت‌ها خواند و گفت: تجارت و اقتصاد ما امروزه با کشور روسیه بیشتر از قبل شده است و حمل و نقل ریلی یکی از پیش نیازهای اصلی استمرار روند همکاری‌ها است.

دلخوش اباتری میزان مبادلات اقتصادی و تجاری کشورمان با روسیه را چهار میلیارد دلار دانست و با بیان اینکه درصددیم این میزان مبادلات را به ۱۵ میلیارد دلار و بیشتر از آن برسانیم اذعان کرد: لازمه تحقق این کار تکمیل خطوط ریلی، زمینی و دریایی با کشور روسیه است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان جلسه این مجمع با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای نجات و احیا تالاب بین‌المللی انزلی را از دیگر اقدامات انجام گرفته ذکر کرد و یادآور شد: در مورد معضل پسماند، زباله و شیرابه‌های سمی ناشی از آن در سراوان با محیط زیست و سازمان انرژی اتمی مذاکراتی انجام دادیم و انتظار داریم ثمرات خوبی برای گیلان داشته باشد.

دلخوش اباتری با بیان اینکه حل و فصل مشکلات و موانع پیش روی سرمایه‌گذاران و معدن داران استان گیلان هم در اولویت قرار دارد خاطرنشان کرد: در ماه آینده رئیس حفاظت محیط زیست و سازمان انرژی اتمی به همراه کارشناسان خود به استان گیلان خواهند آمد تا بتوانیم معضل زباله و شیرابه‌ و تالاب انزلی را به شکل اساسی حل کنیم.