نماینده صومعه سرا مجلس تورم شدید و گرانی‌های افسارگسیخته در سطح جامعه را از جمله معضلاتی که فشار بسیاری زیادی به مردم تحمیل کرده‌ است دانست و یادآور شد: عملکرد سیستم بانکی در سال مزین به جهش تولید  و اتخاذ برخی از تصمیمات توسط این نهاد نیز موجب بروز مشکلاتی شده و لازم است در این مورد هم تدابیری اندیشیده شود.  

به گزارش ندای گیلان،سید کاظم دلخوش در گفت‌وگویی  رصد مشکلات و موانعی که در مسیر فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گرفته است را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: تعداد زیادی از واحدهای مرغداری به علت برخی سوء مدیریت‌ها در حوزه تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز در حال تعطیل شدن هستند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌ها و بخش‌ها باید در راستای تحقق شعار جهش تولید در کشور  انسجام داشته و گام بردارند عنوان کرد: دپو و انباشت کالاها در گمرکات کشور مشکلات و چالش‌های زیادی را به بار آورده است بنابراین نهادهای مسئول در این حوزه باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تورم شدید و گرانی‌های افسارگسیخته در سطح جامعه را از جمله معضلاتی که فشار بسیاری زیادی به مردم تحمیل کرده‌ است دانست و یادآور شد: عملکرد سیستم بانکی در سال مزین به جهش تولید  و اتخاذ برخی از تصمیمات توسط این نهاد نیز موجب بروز مشکلاتی شده و لازم است در این مورد هم تدابیری اندیشیده شود.

وی با بیان این نکته که در حال حاضر مردم با مشکلات اقتصادی شدیدی مواجه هستند و مسئولان و مقامات کشور باید برای رفع این مشکلات چاره‌ای بیاندیشند اذعان کرد: مقام معظم رهبری در ۱۴ سال گذشته همواره به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشتند اما اهتمام لازم برای تحقق آن در مسئولان وجود نداشت.

دلخوش به حداقل ممکن رسیدن میزان وابستگی بودجه به درآمدهای حاصل از فروش نفت خام را امری که در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ به آن تاکید شده است دانست و ابراز داشت: متاسفانه بسیاری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی ما همچنان مغفول مانده از طرفی کشورمان همچنان به منابع نفتی وابسته است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مهم‌ترین دغدغه‌ و مشکلات اساسی امروز مردم را مسائل اقتصادی، معیشتی، نبود فرصت‌های شغلی و کمبود تولید دانست و خاطرنشان کرد: مجلس برای پشتیبانی از قشرهای مختلف جامعه پیشنهادات زیادی را مطرح کرده که طرح حمایت معیشتی از مردم از جمله این طرح‌ها محسوب می‌شود.

منبع:شبستان