مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان بابیان اینکه با افزایش مصرف برق امکان خاموشی نوبتی هم وجود دارد، افزود: اگر برق بیش‌ازحد ممکن مصرف شود شبکه برق پاسخگوی افزایش مصرف برق مردم نیست.

به گزارش ندای گیلان،جمشید طالبی امروز، بابیان اینکه افزایش گرما موجب افزایش مصرف‌شده است اظهار کرد: مردم حتماً باید همکاری کنند و مصرف برق خود را تا 10 درصد کاهش بدهند.

وی بابیان اینکه با افزایش مصرف برق امکان خاموشی نوبتی هم وجود دارد، افزود: اگر برق بیش‌ازحد ممکن مصرف شود شبکه برق پاسخگوی افزایش مصرف برق مردم نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با شاره به اینکه ما نهایتاً از 80 درصد ظرفیت ترانس‌های برق می‌توانیم برق بکشیم، گفت: اگر مصرف برق به بیش‌ازحد مجاز برسد یقیناً ترانس منطقه آسیب می‌بیند و در برخی از مواقع ممکن به آتش‌سوزی هم ختم می‌شود.

طالبی با اعلام اینکه شرکت برق در برخی از نقطه‌هایی که با نصب ترانس امکان افزایش ظرفیت داشته باشند، ترانس نصب می‌کند، گفت: افزایش ظرفیت و قدرت ترانس ساعت‌ها طول می‌کشد تا ترانس پایین کشیده شود و ترانس دیگری بالای تیر برق نصب شود و این امر خودش باعث ساعت‌ها خاموشی است.

وی به افزوده شدن مشترکین برق به شبکه اشاره کرد و گفت: هر سالی حدود 45 تا 50 هزار مشترک جدید وارد شبکه می‌شوند و به دلیل اینکه ما نمی‌دانیم مشترکین جدید در کجاها هستند این باعث می‌شود که همیشه ضعف‌های جدیدی به وجود بیایند و مانتوانیم تشخیص دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان خاطرنشان کرد: مشترکین جدید شبکه برق حق‌دارند لوازم و تجهیزات جدید بخرند و حقشان هم هست اما خواهش ما این است که در تابستان و اوج بار حداقل از مصرف لوازم غیرضروری همچون اتو، لباسشویی و جاروبرقی خودداری کنند.

طالبی بابیان اینکه همیشه سرعت مصرف مردم از اداره بیشتر است، گفت: مردم راحت دست در جیب می‌کنند و لوازم و ملزومات خانگی می‌خرند اما اگر اداره‌ای وسیله‌ای نیاز داشته باشد بخرد اول باید مصوب کند، بعد اعتبار جذب کند و بعد بخرد و بعد استفاده کند که این فرایند کمی زمان‌بر است.

وی از تعویض شبکه‌های برق خبر داد و گفت: استاندار گیلان و وزارت نیرو از تهران بعد از بارش برف سال گذشته پیگیر هستند و در طی این چهار ماه 360 کیلومتر شبکه‌های فرسوده و شبکه‌های سیمی ضعیف را به کابلی کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان 28 هزار کیلومتر شبکه برق وجود دارد که دراین‌بین 25 درصد آن فرسوده هستند، تصریح کرد:  طبق پیش‌بینی‌ها ماهانه 80 کیلومتر از شبکه‌های برق استان تعویض می‌شوند و این کار زمان‌بر است.

طالبی با اذعان به اینکه مردم باید همکاری کنند و با خاموش کردن دو تا سه لامپ اضافه به تأمین برق سایر مصرف‌کنندگان کمک کنند، گفت: افزایش مصرف برق هم به خود مردم فشار وارد می‌کند و هم برای شبکه هزینه آور و مشکل‌ساز است.

وی در گفتگو با فارس به زحمات همکاران شبکه برق اشاره و از صبور بودن مردم نیز تشکر کرد و گفت: تاکنون مشکل برق نوبتی پیش نیامده و تاکنون خاموشی‌ها بر اساس ضعف‌های نقطه‌ای بوده و هرکجا که مشکل ضعف برق وجود داشته باشد همکاران شبکه برق سریعاً نسبت به رفع خاموشی‌ها اقدام می‌کنند.