محمدی گفت :سال گذشته 52 پروژه اقتصاد مقاومتی توسط 9 دستگاه اجرايي تایید شد و در ادامه در اردیبهشت ماه علمکرد دستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ندای گیلان،کیوان محمدی در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان در سال 96 با اشاره به نامگذاری سال 96 به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری گفت: این مهم نشان دهنده آن است که اقتصاد مقاومتی مختص یک دوره و سال خاص نیست.

کیوان محمّدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در حال فرهنگ‌سازی این نکته هستند که اقتصاد را خارج از چارچوب مقاومتی نبینیم افزود: ایشان با تأکید بر تولید داخلی و اشتغال با تأکید بر اشتغال جوانان در ادامه مبحث اقتصاد بیان فرمودند. در همین راستا امیدواریم خداوند متعال همه مدیران کشور را در اجرای موفق منویات مقام معظم رهبری یاری نماید.

وی همچنین به ارائه گزارش اهم اقدامات در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال 95 پرداخت و ادامه داد: بر اساس ساختار استانی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ساختاری متشکل از ستاد، هیات تلفیق و 9 کارگروه ذیل آن تاکنون موفق به برگزاری، 14 جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و 72 جلسه در سطح کارگروه‌ها تشکیل شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان اضافه کرد: علاوه بر این سایر کارگروه‌هایی که مرتبط و هم راستان با اقتصاد مقاومتی باشد برگزار شده است. به عنوان نمونه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به نوعی با کارگروه مردمی کردن اقتصاد هماهنگی دارند. اگر این جلسات را نیز تلفیق کنیم بالغ بر 140 جلسه تشکیل شده است.  می‌توان با موافقت استاندار محترم تمام فعالیت‌های اقتصادی در سالجاری را حوزه اقتصاد مقاومتی سازماندهی نماییم. چراکه به نظر مقام معظم رهبری می‌بایست هر فعالیت اقتصادی در قالب اقتصاد مقاومتی تجزیه و تحلیل و تبیین شود.

وی به بیان اهداف تشکیل کار‌گروه‌های 9 گانه اشاره کرد و اظهار داشت: تهیه برش استانی پروژه‌های مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور یکی از اهداف مهم بود که در این راستا تعداد 83 پروژه به عنوان برش استانی پروژه‌های ملّی مرتبط با 16 دستگاه اجرایی استان تعریف شد.

محّمدی باز تعریف و جهت دهی پروژه های جاری دستگاه های اجرایی به سمت اهداف اقتصاد مقاومتی را دیگر هدف تشکیل کارگروه‌ها عنوان کرد و افزود: بخشی از آن در سال گذشته شکل گرفت و 52 پروژه مرتبط 9 دستگاه اجرايي تایید شد و در ادامه در اردیبهشت ماه علمکرد دستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد محملی برای بروز اقدامات برجسته و ابتکاری دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه‌های   مدیریتی – نهاد سازی، افزایش درآمد و اشتغال، ارتقاء بهره‌وری، اصلاح الگوی مصرف و توسعه فعالیت‌های دانش بنیان، افزایش مشارکت‌های مردمی هدف سوم شکل‌گیری کارگروه‌ها بود که مقرر گردیده دستگاه‌های اجرایی گزارشات خود را در این خصوص در جلسات آتی ارائه نمایند.

درادامه مدیران کل صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان به ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های مربوطه  در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداختند.