دبیر سیاسی ستاد روحانی در گیلان گفت: قالیباف در مناظره اول حرفی برای گفتن نداشت و سعی کرد با حمله و تخریب رقیب مناظره را پیش ببرد.

به گزارش ندای گیلان به نقل از ایلنای گیلان،سید ارمیا مهدوی درباره ستادهای انتخاباتی حسن روحانی در گیلان گفت: سعی شد از ظرفیت همه نیروهای سیاسی حامی دولت در ستاد مرکزی و ستادهای شهرستان‌ها استفاده شود.

وی گفت: درب ستادهای انتخاباتی روحانی روی همه کنش‌گران و فعالان سیاسی حامی دولت باز است، از این رو تصمیم بر این است از هیچ‌گونه ظرفیت سیاسی غفلت نشود.

دبیر سیاسی ستاد مرکزی روحانی در گیلان عنوان کرد: فضای سیاسی و انتخاباتی کماکان برگرفته از فضای مناظره اول جمعه گذشته است. در آن مناظره به آشکارا هم منتقدان سیاست توسعه‌ای معلوم شدند و هم مدافعان سیاست توزیعی. قالیباف در این مناظره حرفی برای گفتن نداشت  و سعی کرد با حمله و تخریب رقیب مناظره را پیش ببرد.

وی تصریح کرد: قالیباف ظرفیت و قابلیت احمدی‌نژادی بودن خود را به خوبی در ویترین  و معرض عموم قرار داد و توانست با شبیه‌سازی جنبش‌های غربی خودِ واقعی‌اش را در معرض عموم به نمایش بگذارد اما وی اعلام نکرد عملکرد 12 ساله‌اش در شهرداری تهران به کدام تقسیم‌بندی خود ساخته نزدیک‌تر است.

مهدوی اذعان کرد: در مناظره اخیر در آنالیز رفتار رسانه‌ای کاندیداها دیده می‌شد که برخی‌ها می‌خواستند چهره آرام و بدون حاشیه‌ای از خود نشان دهند. به نظر می‌رسد در آینده چهره واقعی‌تری از کاندیداها شاهد باشیم.

وی ادامه داد: بنده بر این باورم که روحانی فقط یک رقیب دارد و بزرگترین رقیب روحانی عدم حضور حداکثری مردم در انتخابات است. آقای روحانی در سفر اخیر به منطقه‌آزاد انزلی به ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات انگشت تاکید نهاده بود.

مهدوی گفت: فعالان سیاسی رسالت بزرگی را بر دوش دارند و آن این است که همه باید اهمیت و ضرورت مشارکت حداکثری مردم را برای افکار عمومی تبیین کنند و همه کمپین‌های انتخاباتی  باید بر محور این موضوع باشد که شرایط عمومی کشور چه در سطح داخلی و چه در شرایط بین‌المللی مستوجب این است که هم رئیس‌جمهوری با سقف آراء قابل توجه انتخاب شود و هم مشارکت حداکثری که تضمین‌کننده جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی است به وقوع بپیوندد.