عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر معدودی بخواهند با اعمال فشار از جایگاه نمایندگی در عزل و نصب مدیران وزارت کار اعمال فشار کنند، طبیعتاً جلویشان خواهیم ایستاد.

ندای گیلان: غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به تلاش معدودی از نمایندگان برای جوسازی علیه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: عملکرد دکتر ربیعی چه در حوزه تامین اجتماعی و چه در بحث کار و امور اجتماعی و اشتغال، عملکرد سازمان فنی‌وحرفه‌ای، صندوق مهرآفرین و بانک رفاه عملکرد مثبتی است و مشکلات و خرابی‌هایی که از دولت قبل باقی مانده‌ بود٬ نیز تا حدود زیادی مرتفع شده‌است.
وی با اشاره به ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر عزل و نصب ۶ مدیر عامل شستا طی ۲ سال تصریح کرد: اتفاقا دیروز این مسئله را بررسی کردم و این خبر به هیچ‌ عنوان صحت ندارد و جالب این است که از ۳۲ مدیر استانی تامین اجتماعی تنها ۵ الی ۶ مدیر جابه‌جا شده‌اند.
نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به فعالیت‌های شرکت شستا اضافه کرد: شرکت شستا به‌عنوان یک موسسه اقتصادی بسیار بزرگ طبیعتاً با مشکلات و ضعف‌هایی روبروست٬ اما مسئله این است وقتی تلاش و کوشش دکتر ربیعی و مجموعه زحمت‌کش همکاران ایشان را مورد توجه قرار می‌دهیم، به عملکرد مثبت وزیر محترم پی می‌بریم.
جعفرزاده ایمن‌آبادی یادآور شد: هفته گذشته نشستی با آقای ربیعی داشتیم و سوال‌ها و ابهام‌های خود را بازگو کردیم و در گزارشی که ارائه شد، بار دیگر در جریان تلاش مجموعه وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی برای رفع این موانع قرار گرفتیم. این‌طور نیست که دکتر ربیعی از مشکلات موجود در وزارتخانه و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته بی‌اطلاع باشند یا اقدامی انجام نداده باشد. خوشبختانه اقدام‌های بسیار خوبی در راستای رفع مشکلات انجام گرفته که طبیعتاً می‌بایست برای رویت نتایج آن کمی صبور باشیم.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به طرح اتهاماتی درخصوص دریافت حقوق‌ها و پاداش‌های ده‌ها میلیونی از سوی مدیران و مسئولان تصریح کرد: اتفاقاً شب گذشته این مسئله را در نشستی با مسئولان وزارت کار بررسی کردیم و متوجه شدیم اعداد و مسائلی که در این خصوص مطرح می‌شود، برگرفته از تخیلات ذهنی منتقدان است.
وی با بیان اینکه نباید اسیر افراط و تفریط بشویم و مگر قرار است مدیری که عملکرد مثبتی داشته را توبیخ کنیم٬ افزود: حقیقت این است که وقتی مدیری موفق به ایجاد تحول در مجموعه‌ای می‌شود و یک شرکت ورشکسته که هر روز با تحصن کارگرانش روبرو بود را طی ۲ سال با تغییر خط تولید، به یک صادرکننده بزرگ تولیدی و سودده تبدیل کند، باید هم مورد تشویق قرار بگیرد. در واقع پاداش‌ به خودی‌خود مشکلی ندارد و اهدای پاداش هنگامی می‌تواند محل اشکال باشد که یا این پاداش به کسی که استحقاق ندارد تعلق بگیرد٬ یا با زیرپا گذاشتن قانون تجارت به خودشان پاداش بدهند و به هر شکلی پاداش غیرمنطقی اهدا شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر سکوت بسیاری از نمایندگان در برابر تخلفات شرکت شستا به دلیل ارتباط مالی با این شرکت، تصریح کرد: طرح این صحبت‌ها به هیچ‌عنوان در چارچوب اخلاق حرفه‌ای نمایندگی نیست و هیچ نماینده‌ای شرافت و سوگندی که خورده را زیرپا نمی‌گذارد.
وی افزود: اکثر نمایندگان ما ایثارگر و رزمنده و از خانواده‌های شهدا و جانبازان هستند و طرح این قبیل اتهام‌ها به نمایندگان مجلس اصولی نیست. من هم از مخالفان اعمال فشار وزیر کار هستم. آیا کسی می‌تواند این اتهام را به بنده بزند و بگوید تویی که جانباز ۷۰٪ بودی و در کنار بسیار از شهدا برای این خاک جنگیده‌ای، امروز شهدا را فروخته و معامله می‌کنی؟! من تنها با خدای خودم معامله کرده‌ام و اگر عده‌ای بخواهند با اعمال فشار از جایگاه نمایندگی در عزل و نصب مدیران وزارت کار ورود کنند، طبیعتاً جلویشان خواهیم ایستاد.
جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان با بچگانه خواندن اتهام‌زنی‌های نمایندگان مجلس علیه یکدیگر، اعلام کرد: اقدامات وزیر کار را تایید کرده از آن قدردانی می‌کنم و باتوجه به این‌که در جریان جزئیات برنامه‌های ایشان قرار دارم، معتقدم این اقدامات در مسیر درست و مثبتی انجام گرفته و به کارگران و ملت شریف ایران قول می‌دهم که تمام تلاش خود را برای حمایت از برنامه‌های ایشان انجام دهم.