جعفرزاده گفت:در قطع رابطه دیپلماتیک بین ایران و کانادا، اتاوا بیشترین ضرر را متحمل شد، این نکته ای است که مقامات کانادایی به آن اذعان دارند و به اشتباه خود اعتراف کرده اند.

به گزارش ندای گیلان غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گویی با اشاره به مذاکرات کارشناسی بین ایران و کانادا برای برقرار روابط دیپلماتیک و ایجاد دفتر حافظ منافع اظهار داشت: در قطع رابطه دیپلماتیک بین ایران و کانادا، اتاوا بیشترین ضرر را متحمل شد، این نکته ای است که مقامات کانادایی به آن اذعان دارند و به اشتباه خود اعتراف کرده اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس دهم شورای اسلامی، ادامه داد: البته برای ایران نیز خساراتی را به دنبال داشت اما همانطور که مقامات کانادایی عنوان کردند، خسارتی که به آنها وارد شد، بیشتر بود و اکنون اتاوا در تکاپوی برقراری مجدد ارتباط است.

وی گفت: از آنجایی که کانادا به دلایل ضد ایرانی، روابطش را با ما قطع کرد، باید توجه کنیم برای برقرار ارتباط تضمین های بین المللی را مدنظر بگیریم تا مجدد شاهد بسته شدن سفارت و فراخواندن سفیر نباشیم.

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه قطع روابط دیپلماتیک به نفع هیچ کشوری نیست، افزود: دولتمردان کانادایی باید بدانند جهت بازگشایی مجدد باید جرایمی را متحمل شوند که البته این جرایم همیشه نقدی نیست و ممکن است امتیازاتی را از دست بدهند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کانادایی ها برای یک مسئله کوچک سفارت خود در ایران را تعطیل کرده که دور از آداب دیپلماسی است و اکنون باید ثبات کنند مجدد چنین توهینی به جمهوری اسلامی نمی کنند.