سرپرست فرمانداری رشت در بازدید از نوار ساحلی و برخی تاسیسات مستقر در سواحل خشکبیجار، اظهار داشت: بهره برداری بهینه از ظرفیت های موجود در امتداد سواحل برای رونق و توسعه شهرستان، نیازمند ارتقاء کیفی خدمات و بهسازی زیرساخت‌های موجود است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، کیا عاشوری با هدف آشنایی با ظرفیت ها و امکانات موجود در نوار ساحلی و همچنین بررسی راه کارهای ارائه خدمات بهتر به بازدیدکنندگان و گردشگران، در بخش خشکبیجار حضور یافت.

وی با اشاره به طبیعت سبز و آب و هوای دلچسب شهرستان رشت، گفت: با وجود نعمتهای خدا داد فراوان، زمینه برای تبدیل سواحل رشت به یکی از مراکز پر ازدحام گردشگری در تمام ایام سال، فراهم است.

سرپرست فرمانداری رشت در بازدید از تاسیسات و امکانات طرح ساحلی مروارید خزر، با اشاره به اقدام شایسته دولت انقلابی در آزادسازی سواحل به عنوان یکی از مصادیق توجه ویژه این دولت به موضوع نشاط عمومی، اظهار داشت: باید از این فرصت برای تکمیل، تجهیز، بهسازی و توسعه تأسیسات تفریحی، اقامتی و بومگردی موجود و در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به مسافرین و بازدیدکنندگان سواحل شهرستان رشت، استفاده شود.

وی امکان بهره برداری از ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی دیدنی در فصل گرما را ظرفیتی فوق العاده برای شکوفایی اقتصاد دریا محور و توسعه پایدار شهرستان، بخصوص در بخش های ساحلی دانست.

عاشوری با تاکید بر لزوم مدیریت و ساماندهی برنامه محور و هدفمند سواحل، گفت: هرگونه بهره برداری اقتصادی، گردشگری و توسعه ای از سواحل، باید با در نظر گرفتن راحتی و امنیت استفاده کنندگان از دریا  با تقویت اکیپ‌های نجات غریق و امدادی همراه باشد.

وی همچنین خواستار ایفاء نقش پررنگ دهیاران ساحلی در اجرای هرگونه برنامه‌های پیش‌بینی شده در طول ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی  شهرستان رشت شد.