سخنگوی دولت با اشاره به اینکه سیاست ما کوچک و چابک کردن دولت است، تصریح کرد: فعالیت‌های دولت از دو طریق کارکنان ثابت و شرکت‌ها انجام می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمدباقر نوبخت ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان فرصت‌های سال 95 را متفاوت با دیگر سال‌ها خواند و اظهار کرد: امسال برنامه‌ها در استان‌ها در دو عرصه عمرانی و تولیدی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: امسال در بخش عمرانی اشتغال جوانان و رشد اقتصادی در استان‌ها را پیگیری می‌کنیم و این مسیر از طریق بخش‌خصوصی دنبال می‌شود، زیرا دنیا مشکل اشتغال را از طریق استخدام دولتی برطرف نکرده است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه سیاست ما کوچک و چابک کردن دولت است، تصریح کرد: فعالیت‌های دولت از دو طریق کارکنان ثابت و شرکت‌ها انجام می‌شود.

 وی با بیان اینکه امسال 59 هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی اختصاص داده شده است، یادآور شد:

در گیلان 130 میلیارد تومان برای سال جاری اختصاص دادیم که این مبلغ در سال گذشته 110 میلیارد تومان بود.

نوبخت گفت: سال 94 در هیچ استانی نتوانستیم به طور 100 درصد اعتبارات عمرانی را اختصاص دهیم به گونه‌ای که متوسط پرداخت‌ها 40 تا 50 درصد اعتبار بوده است.

وی با تصریح بر اینکه سال گذشته 400 میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی گیلان پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در گذشته 40 میلیارد تومان پرداخت می‌کردیم.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد:

ابتدای سال گذشته شاهد سفر رئیس جمهور به گیلان بودیم که خوشبختانه تمام آرمان‌های استان در قالب مصوبات استانی سفر به تصویب رسیده است.

وی به 11 کیلومتر باقی‌مانده آزادراه رشت‌ـ‌قزوین اشاره کرد و متذکر شد: سال گذشته مبلغ 140 میلیارد تومان در شورای پول و اعتبار برای 11 کیلومتر باقی‌مانده آزادراه قزوین‌ـ‌رشت به تصویب رسید اما برای هشت کیلومتر باقی‌مانده این مسیر یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نوبخت آزادراه قزوین‌ـ‌رشت را متعلق به تمام مردم ایران دانست و خاطرنشان کرد: زیبنده نیست مردم در این مسیر فرزندان خود را از دست دهند.

به گفته وی، جاده هراز و کندوان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد ضمن اینکه جاده قائم‌شهر نیز افتتاح شده است.

سخنگوی دولت با تصریح بر اینکه راه‌های شمال ایران در اولویت اجرای طرح‌ها در سال 95 است، گفت:

تمام رشته کوه البرز در نقاط مختلف در حال حفاری است تا مردم از مواهب طبیعی شمال استفاده کنند.

وی پرداخت طرح‌های عمرانی را براساس اولویت‌ها عنوان کرد و متذکر شد: سال گذشته صددرصد اعتبارات آزادراه رشت‌ـ قزوین پرداخت شده است.