مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از مقاوم سازی ۶۳ درصدی مسکن روستایی در رودبار خبر داد و گفت: میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکونی در گیلان ۶ درصد بالاتر از کشور است.

به گزارش ندای گیلان از رودبار، حامد دائمی در حاشیه سفر به شهرستان رودبار اظهار کرد: در سال جاری تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی با کارمزد پنج درصد تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان از اعتبار سال ۱۴۰۲ به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان اختصاص یافته است.

وی میانگین اجرای این طرح در روستاهای کشور را ۵۳ درصد اعلام کرد و افزود: استان گیلان با اجرای موفق این طرح توانسته است ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری فعالیت داشته باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به ۷۵۴۳ واحد مسکونی مقاوم در ۱۶۰ روستای دارای سکنه شهرستان رودبار ادامه داد: درصد واحدهای مقاوم شهرستان ۶۳ درصد است. دائمی با بیان اینکه سهمیه شهرستان در تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی طرح ویژه مسکن روستایی ۱۵۸ واحد است، اضافه کرد: در طول دو سال گذشته، طرح هادی در ۵۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان تصریح کرد: امروزه طرح هادی روستایی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است که علاوه بر جنبه‌های کالبدی روستاها، جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد.

دائمی با تاکید بر اینکه با اعتباری حدود ۲۸۲ میلیارد ریال در ۳۳ روستای شهرستان رودبار طرح هادی اجرا شده است، گفت: از ۱۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان ۱۲۵ روستا دارای طرح هادی است و جهت تهیه طرح هادی ۳ روستا و همچنین بازنگری طرح هادی ۳ روستا دیگر از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است.