به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزیر راه و شهرسازی از پروژه قطار سریعالسیر قم – اصفهان بازدید کرد.بنابراین گزارش، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در حاشیه این بازدید درباره راهآهن سریعالسیر تهران – قم – اصفهان بیان کرد: اعتبارات اسنادی راهآهن تهران- قم- اصفهان گشایش یافت و هماکنون […]

به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزیر راه و شهرسازی از پروژه قطار سریعالسیر قم – اصفهان بازدید کرد.بنابراین گزارش، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در حاشیه این بازدید درباره راهآهن سریعالسیر تهران – قم – اصفهان بیان کرد: اعتبارات اسنادی راهآهن تهران- قم- اصفهان گشایش یافت و هماکنون این پروژه در 2 فاز تهران – قم – اصفهان فعال است.وی با بیان اینکه این پروژه اولین پروژه قطار سریعالسیر در کشور است، گفت: پیمانکار در محل اجرا مستقر شده است.معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) به عنوان پیمانکار این پروژه با مشارکت یک شرکت چینی که اعتبار اسنادی LC را آورده است، در این پروژه فعال هستند.وی ادامه داد: در بخش قم تا اصفهان زیرسازی 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بخش تهران تا قم در مرحله فاز صفر مطالعاتی است.نورزاد با بیان اینکه شرکت آزمایشگاهها در این پروژه مستقر شده است، بیان کرد: برنامهریزی میکنیم که در فرودگاه امام خمینی (ره) ایستگاه قطار وجود داشته باشد.وی بیان کرد: در بخشی از این مسیر از کیلومتر 209 به بعد در 35 کیلومتر مشکل تملک اراضی در منطقه اصفهان وجود دارد که 9 کیلومتر آن منابع طبیعی است.معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در تعیین موقعیت ایستگاه اصفهان و عبور به سمت شیراز مطالعاتی قبلاً در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل انجام شده بود.انتهای پیام/ب