فرمانده ی انتظامی گیلان از افزایش رضایت‌مندی مردم از عملکرد پلیس گیلان خبر داد و تصریح کرد: اقدام‌های پلیس بر اساس سامانه 110 نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجه داشته است.

به گزارش ندای گیلان،سردار محمدرضا میرحیدری امروز در گفت‌وگویی ارتقای امنیت و رضایت مردم را از اهداف پلیس خواند و اظهار کرد: از مسیر آگاهی‌بخشی به جامعه کنترل جرایم و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه حرکت ارزشمند در برقراری امنیت مطلوب تاثیرگذار بوده است، افزود: پیگیری اقدام‌های پیشگیرانه از برنامه‌های پلیس است ضمن اینکه تعامل خوبی دستگاه‌های امنیتی و پلیس در برقراری امنیت در گیلان وجود دارد.

فرمانده انتظامی گیلان دشمن را به دنبال بی‌ثباتی در جامعه دانست و گفت: مردم با انتقال به موقع اخبار مانع از به ثمر رساندن برنامه‌های دشمنان شده‌اند.

وی از افزایش رضایت‌مندی مردم از عملکرد پلیس گیلان خبر داد و تصریح کرد: اقدام‌های پلیس بر اساس سامانه 110 نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجه داشته است.

میرحیدری به دستگیری باند سرقت در گیلان اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین سرقت در طلافروشی املش بود که در شب قدر صورت گرفت و تمام سارقان در کمتر از 24 ساعت دستگیر شدند.

وی سرقت طلافروشی در لاهیجان را از دیگر موارد عنوان کرد و گفت: اعضای باند این سرقت که چهار نفر بودند دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی گیلان برخورد با اخلاق ضد فرهنگی را با 15 درصد افزایش عنوان کرد و متذکر شد: در حوزه قاچاق نیز 96 درصد افزایش دستگیری قاچاقچیان را طی سال جاری تاکنون داشتیم.

وی وقوع 70 درصد جرایم گیلان را در رشت بیان کرد و یادآور شد: تمرکز ما رسیدگی به رسیدگی به این میزان جرایم در رشت بوده و اقدام‌های خوبی انجام شد.

میرحیدری افزایش گشت‌های پلیس آگاهی در مرکز استان و ایجاد ایستگاه پلیس در خروجی‌های شهر را از جمله اقدام‌های پلیس برای کنترل و مقابله با جرایم در مرکز گیلان برشمرد.

وی با بیان اینکه مجرم از داخل استان کم است، خاطرنشان کرد: بیشتر مجرمان خارج از گیلان وارد می‌شوند و پلیس ایستگاه‌های خروجی‌های استان را مدیریت می‌کند.

فارس