بازارگان گفت: مناطق آزاد کشور موفق به کسب مقام دوم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی شده اند.

به گزارش ندای گیلان،مهدی بازارگان شامگاه چهارشنبه در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از واحدهای صادراتی نمونه منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مناطق آزاد کشور موفق به کسب مقام دوم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی شده اند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی افزایش ۳۰ درصدی صادرات برای مناطق آزاد درنظر گرفته شده است، افزود: تاکنون با کسب درآمد ۸۱۴ میلیون دلاری از صادرات و صادرات مجدد کالاهای تولیدی واحدهای صنعتی و تولیدی ۲۷ درصد این افزایش صادرات تحقق یافته است.

بازارگان با بیان اینکه مشوق های صادراتی که از سوی مناطق آزاد و دولت در نظر گرفته شده در مقایسه با کشور های توسعه یافته اندک است، گفت: ایجاد مشوق های صادراتی برای صادرکنندگان در راستای ایجاد انگیزه و حمایت از آنان ضروری است.

وی ادامه داد: در برخی کشورها، دولت هزینه های حمل و نقل را به عنوان مشوق پرداخت می کند تا فشار هزینه های صادرکنندگان کاهش یابد.

معاون دبیر شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم مشوق های قابل توجهی برای صادرکنندگان ایجاد کنیم، تصریح کرد: تلاش می کنیم که مشوق های صادراتی را در قالب لایحه ای به دولت و در نهایت مجلس، ارائه دهیم.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی در سال جاری، صادرات و صادرات مجدد به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار در دستور کار مناطق آزاد قرار گرفته است که امیدواریم تا پایان سال محقق شود.

بازارگان با اشاره به اینکه در وضع قوانین مشکل چندانی وجود ندارد، افزود: باید دستگاه های اجرایی با مشاوره معاونت حقوقی ریاست جمهوری رویه یکسانی را در اجرای قوانین داشته باشند.

وی همچنین در ادامه اظهارکرد: مناطق آزاد در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۴ از صادرات و صادرات مجدد کالاهای تولیدی منطقه خود بیش از ۶۴۰ میلیون دلار درآمد کسب کردند.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۱۵ واحد صادراتی نمونه منطقه آزاد انزلی تجلیل شدمهر.