رئیس اتاق اصناف گیلان با بیان اینکه کره و ژاپن در سالهای گذشته در زمینه تولید و صنعت پایین تر از ایران بودند، افزود: آنها با تلاش و بکارگیری تخصص و حمایت و برنامه‌ریزی دولت شان توانستند به قطب صنعت و تولید تبدیل شوند.

به گزارش ندای گیلان،جلال الدین محمدشکریه در جلسه نشست خبرگان صنعت، صنف طلا و جواهر کشور که با حضور رئیس بسیج اصناف کشور و دبیر کل اتاق اصناف ایران و رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران و جمعی از نخبگان طلا و جواهر کشور برگزار شده بود، با اشاره به اهمیت رونق تولید در کشور اظهار کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است که بر موضوع تولید و اقتصاد کشور تاکید دارند و این نشان از اهمیت بالای این موضوع دارد و اقتصاد هر کشور تاثیر مهمی بر فرهنگ آن کشور دارد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال امنیت جامعه را در پی دارد، تصریح کرد: امروز دولت برای ایجاد اشتغال در بخش صنعت باید حداقل بین ۵/۱ تا ۲ میلیارد هزینه کند و این در حالی است که اصناف هیچ گونه بار مالی برای دولت ندارند و بیش از ۳ میلیون واحد صنفی بدون هیچ هزینه ای برای دولت در کشور مشغول فعالیت هستند.
شکریه افزود:رونق تولید نیازمند ابزارهای لازم است و در این راستا باید قانون کار، قانون تامین اجتماعی و قوانین نظام بانکی کشور اصلاح شوند و ابزارهای لازم در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه قانون کار ما در کشور مشکل دارد، بیان کرد: همین مساله باعث شده تا اشتغال موازن و پایدار نداشته باشیم و اصلاح قانون کار کمکی بزرگی را به ایجاد اشتغال پایدار در کشور خواهد کرد.

رئیس اتاق اصناف گیلان افزود: در بخش طلا و جواهر افزایش نرخ ارز و بالا رفتن نرخ طلا باعث شده تا قدرت خرید مردم در این حوزه پایین بیاید و بسیاری از صنوف این حوزه از چرخه اقتصاد خارج شده اند.

شکریه تصریح کرد: رونق تولید نیاز به هدفگذاری دارد و دولت باید امکان هدفگذاری را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد و اصناف در این زمینه نیازمند ایجاد شرکت سرمایه گذاری اصناف هستند تا بتوانند صادرات را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه کره و ژاپن در سالهای گذشته در زمینه تولید و صنعت پایین تر از ایران بودند، افزود: آنها با تلاش و بکارگیری تخصص و حمایت و برنامه‌ریزی دولت شان توانستند به قطب صنعت و تولید تبدیل شوند و این اتفاق باید برای اقتصاد ما نیز بیافتد چرا که ما ظرفیت و پتانسیل بیشتری را نسبت به این کشورها دارد و باید در بخش صنعت طلا و اقتصاد کشور تغییری ایجاد شود و در این زمینه نیاز به حمایت و برنامه ساختاری از سوی دولت داریم.

نائب رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: باید فرهنگ بورس در کشور نهادینه شود و حتی مباحثی از بورس که دارای اهمیت هستند در مدارس آموزش داده شود و در کشورهای پیشرفته به این مسائل توجه ویژه‌ای می شود و کشورهای توسعه یافته دارای شرکت های متعدد مشاوره اقتصادی هستند که راهکارهای درست را در زمینه سرمایه گذاری را به مردم می دهد و نیاز به این شرکت های مشاوره اقتصادی در کشور احساس می شود.

شکریه بیان کرد: در بخش صنعت، کشاورزی و اصناف باید هدفگذاری برای ایجاد سرمایه گذاری در کشور تعریف شود و دولت باید به مردم و بخش خصوصی در این زمینه اعتماد کند و اگر رونق تولید شکل بگیرد مردم دیگر سرمایه‌های خود را به سمت خرید سکه و ارز و ویلا نمیبرند چرا که این ها بازار کاذب را ایجاد می‌کنند و بلکه باید سرمایه ها به سمت بازار اقتصادی سوق داده شود