معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت:هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات واحد‌های اقتصادی و صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در استان مصوب شده است و کم کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به واحد‌های اقتصادی گیلان و افراد مشمول به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

به گزارش ندای گیلاان،آرش فرزام‌صفت ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات واحد‌های اقتصادی و صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در استان مصوب شده است و کم کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به واحد‌های اقتصادی گیلان و افراد مشمول به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان افزود: بروز این پدیده تبعاتی را در بخش‌های مختلف اقتصادی و گردشگری ایجاد کرده است که با تمام این شرایط دولت عزمی جدی برای جبران این خسارت‌ها دارد و مبالغ خوبی را هم به این امر اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان، جذب حداکثری سهم استان گیلان از تسهیلات کرونا را از تأکیدات نماینده عالی دولت در گیلان اعلام و با تأکید بر اینکه تمام بخش‌های مرتبط باید برای تحقق این امر تلاش کنند، گفت : بانک‌ها باید نسبت به پرداخت این تسهیلات به مشمولان بر اساس آئین‌نامه همکاری داشته باشند بنابراین کم کاری در این بخش پذیرفته نیست.

فرزام‌صفت ،  استان گیلان را در ردیف نخستین استان‌هایی در کشور که با شیوع ویروس کرونا درگیر شد اعلام کرد و با تأکید بر اینکه دولت تدابیر بسیار خوبی برای جبران خسارت،‌های ناشی از شیوع کرونا اندیشیده است، افزود: سهم خوبی از تسهیلات کرونا برای گیلان مصوب شده که لازم است نسبت به جذب آن عزمی جدی در پیش گرفته شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات در مدت یک هفته و با آسان‌ترین روش بر اساس آئین‌نامه مکلف هستند ، گفت: حل و فصل چالش‌ها و مشکلات بخش تولید در استان گیلان عزم همگانی و اقداماتی اثربخش نیاز دارد از طرفی فعالیت‌ها و اقدامات حمایتی از این حوزه باید مستمر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان انجام پیگیری‌های لازم برای اجرای اقدامات و برنامه‌های حمایتی از بخش تولید و صنعت گیلان را لازم و ضروری دانست و افزود: حل مشکلات حوزه تولید و اشتغال گامی در مسیر خودکفایی گیلان و کاهش معضلات اقتصادی است و مدیران نیز باید در این میان نسبت به رفع مشکلات مردم پاسخگو باشند.

فرزام‌صفت با تأکید بر اینکه رسته‌های شغلی و اقتصادی مشمول در سطح کشور بر اساس میزان خسارتی که به آنان در جریان شیوع کرونا وارد شده مشخص شده است،  تصریح کرد: واحد‌های خدماتی، تولیدی، بخش‌های کشاورزی و حوزه گردشگری از جمله این رسته‌ها هستند که می‌توانند از تسهیلات حمایتی دولت بهره‌مند شوند.