همزمان با پایان ثبت نام رسمی و اعلام نظر قطعی هیات نظارت بر انتخابات بسیاری از معادلات هویدا شده و رفته رفته جرقه های انتخاباتی گروه هایی که تا اکنون زیر پوستی فعالیت کرده اند، نمایان خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان از فومن،عرفان منصوریان: انتخابات فومن و شفت همیشه یک انتخابات جذاب و پر تب و تاب بوده و سطح رقابت بالای سیاسی در این حوزه، توجهات دیگر نقاط استان را به خود جلب کرده است.

حوزه انتخابیه فومن و شفت در یازده دوره اخیر انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۹ شخص را به عنوان نماینده مردم به خود دیده است که از این نفرات آقایان حائری، صفوی، مرحوم شفیعی، جماعتی، عاشوری و محمدمهدی افتخاری در اولین تجربه حضورشان توانسته اند اعتماد اکثریت مردم را به خود جلب کنند و شهید افتخاری، مرحوم میرزایی و خلیل بهروزی فر هر کدام پس از دومین یا سومین تجربه حضور موفق به پیروزی شده و کفه ترازوی کسانی که با اولین حضورشان در انتخابات پیروز شده اند، بیشتر از با تجربه ها است.

همچنین انتخاب های مردم نشان داده است که تمرکز کانونی آرای افکار عمومی در این حوزه انتخابیه به شکلی است که کاندیدا باید دارای وزن های سیاسی و اجتماعی و شخصی قابل توجهی باشند تا مورد پذیرش جامعه قرار بگیرد. ویژگی هایی مانند سوابق اجرایی و اختصاصی، جایگاه اجتماعی، ریشه خانوادگی، جایگاه سیاسی، سطح ارتباطات اداری و سازمانی، سطح روابط اجتماعی با مردم حوزه انتخابیه، هوش سیاسی شخصی یا گروهی و… از خصلت هایی است که مردم فومن و شفت در زمان انتخاب هایشان بیشتر آن را مورد توجه قرار داده اند.

با شرایط های پیش آمده و احتمال عدم حضور برخی اشخاص و عدم ثبت نام ناصر عاشوری، انتخابات آینده دارای تغییرات معادلات خواهد بود و رفته رفته سخنان درگوشی مردم و فعالان سیاسی نشان میدهد که قطب های سیاسی چگونه در حال شکل گیری هستند و پشت درب اتاق های سیاسی، کدام پیمان و بیعت ها در حال شکل گرفتند هستند.

داوطلبان مختلفی در حال فعالیت هستند و بر طبق نظر سنجی های فضای مجازی در حال حاضر محمدمهدی افتخاری و حمیدرضا امام‌ پناهی در صدر فعالیت و توجهات عمومی قرار داشته و به طور منطقه ای توانسته اند توجهات را به خود جلب کنند. اشخاص دیگر نیز همچون خلیل بهروزی فر، فرهاد نیک نهاد، علیرضا علیدوست، ساسان ولیزاده، جواد زبردست، عباس محب خواه، سید تقی موسویان از شفت، عباس رجب پور از شفت، حبیب اله اشرافی از شفت، شاهین علیزاده، محمدعلی آدیم، معصومی از شفت، خانم عاشوری و… از دیگر فعالانی هستند که در حال یارگیری و دید و بازدید های سیاسی هستند.

همزمان با پایان ثبت نام رسمی و اعلام نظر قطعی هیات نظارت بر انتخابات بسیاری از معادلات هویدا شده و رفته رفته جرقه های انتخاباتی گروه هایی که تا اکنون زیر پوستی فعالیت کرده اند، نمایان خواهد شد.