کتابخانه تخصصی پایداری با همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و دانشگاه آزاد اسلامی در واحد رشت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نداي گيلان: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ظهر امروز در مراسم افتتاح کتابخانه تخصصی پایداری با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، کتابخانه تخصصی پایداری را یکی از منحصربه‌فردترین کتابخانه‌های کشور معرفی کرد.

رسول جلائی اظهار کرد: کتاب‌های اهدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در زمینه تاریخی، ادبیات، پژوهش و نگاه سیاسی روز شمار جنگ است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این کتاب‌ها بیش از 500 میلیون ریال است، گفت: این کتابخانه که در بخش کتابخانه مرکزی واحد رشت واقع شده با تعداد یک‌هزار و 745 عنوان و حدود 5 هزار جلد کتاب دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در مراسم مذکور با پاسداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، راه‌اندازی کتابخانه مذکور را به دنبال عقد تفاهمنامه بین دانشگاه آزاد اسلامی کشور و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد.

علیرضا امیر تیموری با بیان اینکه بخشی از کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد واحد رشت به آثار دفاع مقدس اختصاص داده شده است، ادامه داد: در این کتابخانه حدود 5 هزار جلد کتاب وجود دارد که یک‌هزار و 600 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس است.

وی راه‌اندازی کتابخانه تخصصی پایداری را فرصتی مغتنم برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده عنوان کرد.

 گیلان دارای 8 هزار شهید دوران دفاع مقدس است.