استاندار استان گیلان امروز برای افتتاح یک طرح بزرگ معدنی احیا شده عازم شهرستان رودبار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، معدن سنگرود به علت آنچه استاندار پرتلاش گیلان پیش از این اعلام کرده بود در سالهای گذشته به تدریج رو به نابودی رفته و تعطیل شد و متاسفانه حدود سه هزار شاغل در این معدن بیکار شدند.

پیگیری‌های مجدانه و شبانه روزی استاندار و همدلی مدیر کل صنعت و معدن استان و همراهی فرماندار شهرستان رودبار موجب شد تا این معدن بزرگ با اشتغالزایی قابل توجه امروز افتتاح شود.

اسدالله عباسی اوایل اسفند ماه جاری از بازگشایی این معدن  با واگذاری به بهره بردار جدید خبر داده بود.

استاندار در مصاحبه ی قبلی شان با انتقاد از برخی بانک های عامل برای عدم همراهی با واحدهای تولیدی در کشور به خصوص در گیلان از جمله معدن سنگرود اعلام کرده بود، یکی از عوامل نابودی معدن سنگرود برخی از بانک های عامل بودند که باید در عملکرد خود تجدید نظر کنند.

عباسی از برگزاری منظم نشست های کارگروه  رفع موانع تولید در استان خبر داد و خاطر نشان کرد، در این نشست ها همه همت و دغدغه ما  حل مشکلات بخش دیگری از واحدهای تولید راکد  باقیمانده از گذشته و احیا ی آنها است.

با بازگشایی این واحد تولیدی نرخ بیکاری در استان به صورت محسوسی  کاهش می‌یابد، هم چنین با فعال کردن واحدهای دیگر هم چنین بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های جدید شرایط اشتغال در گیلان شتاب خواهد گرفت.