مدیرعامل شرکت گاز گیلان از افتتاح ۴۲ طرح گازرسانی با ۱۹۰ میلیارد ریال هزینه هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، عیسی جمال نیکویی گفت : درهفته دولت امسال ، ۱۵ طرح گازرسانی روستایی در مناطق سخت گذر و ۲۷ طرح صنعتی با ۱۹ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه هفته دولت امسال ، ۵۲۰ خانوار روستایی در شهرستان‌های تالش، آستارا، شفت، لنگرود و املش با ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه از گاز طبیعی بهره مند می‌شوند، افزود: همچنین تعداد روستا‌های برخوردار از گاز در گیلان به ۲ هزار و ۱۳۶ روستا و میزان بهره‌مندی خانوار‌های روستایی استان از نعمت گاز به ۹۷ و یک دهم درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان، از گازرسانی به ۲۷ واحد صنعتی در مناطق مختلف استان با ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه خبر داد و گفت: حجم جایگزینی سوخت این صنایع ۴۰ میلیون مترمکعب در سال بود.

وی درخصوص طرح‌های در دست اجرای این شرکت، گفت: مجوز طرح‌های گازرسانی به ۱۵۲ روستا در شهرستان‌های رودسر، تالش، املش، سیاهکل و رودبار برای سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ صادر و قرارداد‌های پیمانکاری در قالب ۸ طرح هم منعقد شده است.

جمال‌نیکویی با بیان اینکه گاز رسانی در پیشرفت و توسعه مناطق مختلف گیلان نقش موثری دارد ، گفت : بهره برداری از طرح‌های گازرسانی در مناطق مختلف و کسب و کار‌های جدید را برای ساکنان این مناطق فراهم خواهد کرد.