مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان گفت:آفت شب  پره و بیماری بلایت شمشاد، مهمترین آفت و بیماری این گونه جنگلی درمعرض نابودی است که پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۳ میلیارد تومان برای مبارزه با این آفات اختصاص یابد.

به گزارش ندای گیلان،محسن یوسف  پور مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان با اشاره به اینکه گونه جنگلی شمشاد، درمعرض نابودی است، گفت: این اداره با تولید نهال شمشاد در نهالستان‌های استان، تلاش می‌کند وسعت جنگل‌های شمشاد را افزایش دهد تا این گونه جنگلی  را از خطر نابودی نجات دهد .

او با اشاره به اینکه، گیلان ۲۵ هزار هکتار جنگل شمشاد دارد، افزود: آفت شب  پره و بیماری بلایت شمشاد، مهمترین آفت و بیماری این گونه جنگلی درمعرض نابودی  و برای از بین بردن این آفات  و حفظ این گونه تلاش بسیار شده و همچنن عملیات محلول پاشی برای رفع آفات نیز در رویشگاه شمشاد اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه، که در ۳ سال گذشته، از زمان بروز آفت شب پره شمشاد، تاکنون ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مبارزه با این آفت و بیماری، در گیلان اختصاص یافته است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال هم بیش از ۳ میلیارد تومان برای این کار اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد:حدود ۲۰۰ هزار اصله نهال شمشاد در نهالستان‌های دولتی و خصوصی گیلان تولید شده است.