حسینی سالکده به پیشرفت 40 درصدی پروژه تصفیه‌خانه بزرگ گیلان اشاره کرد و یادآور شد: طرح آبرسانی به شهرهای رشت، انزلی، خمام و صومعه‌سرا از محل اعتبارات ملی و ملی استانی شده تامین می‌شود.

به گزارش ندای گیلان، سید محسن حسینی سالکده پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در شهرهای این استان اظهار کرد: طرح جمع‌آوری فاضلاب شهرهای صومعه‌سرا، آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، لنگرود و رودسر با استفاده از تسهیلات بانک توسعه زیرساخت آسیا اجرایی می‌شود.

وی، مبلغ تسهیلات پرداختی از طرف بانک توسعه زیرساخت آسیا را 246 میلیون دلار در مدت سه سال عنوان کرد و افزود: کارشناسان بانک مذکور از مناطق اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب در گیلان بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه اجرای طرح مذکور از پروژه‌های دارای اولویت استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: تابستان سال آینده با برگزاری جلسه هیأت مدیره بانک توسعه زیرساخت آسیا طرح‌های آب و فاضلاب شهری گیلان به تصویب می‌رسد.

حسینی سالکده در ادامه از استفاده مناطق جلگه‌ای، مرکز و شرق نزدیک گیلان از آب شرب تصفیه‌خانه بزرگ استان خبر داد و بیان کرد: اکنون تصفیه‌خانه مذکور سه متر مکعب بر ثانیه آب را به مناطق مذکور انتقال می‌دهد.

وی، احداث تصفیه‌خانه بزرگ گیلان را به روش قرارداد بی.او.تی عنوان کرد و گفت: طرح مذکور با سرمایه‌گذاری 168 میلیارد تومان اجرایی می‌شود و بخشی از این مبلغ باید از طریق صندوق توسعه ملی تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با اشاره به اینکه سه متر مکعب آب تصیفه‌خانه بزرگ گیلان را در نیمه نخست سال 97 می‌توانیم وارد مدار کنیم، متذکر شد: امر مذکور تاثیر بسیار خوبی در تامین آب شرب دارد و مشکل تامین آب برای مناطق مرکزی و شرق گیلان تا 20 سال آینده را برطرف می‌کند.

حسینی سالکده به پیشرفت 40 درصدی پروژه تصفیه‌خانه بزرگ گیلان اشاره کرد و یادآور شد: طرح آبرسانی به شهرهای رشت، انزلی، خمام و صومعه‌سرا از محل اعتبارات ملی و ملی استانی شده تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه 33 میلیارد تومان برای اجرای طرح مذکور در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: تاکنون اعتبارات مذکور اختصاص داده نشده است.

fars