حسینی گفت:یک سری برداشت‌های غیرمجاز در بالادست صورت می‌گیرد که باعث شده است آب خام ورودی به تصفیه‌خانه طولات رحیم‌آباد کاهش پیدا کند.

به گزارش ندای گیلان، سید محسن حسینی امروز در نشست خبری بابیان اینکه در حال حاضر تصفیه‌خانه طولات رحیم‌آباد تا ۴۰۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت دارد اظهار کرد: این تصفیه‌خانه آب شهرستان‌های رودسر و املش را تأمین می‌کند ولی اخیراً اتفاقی افتاده و ظرفیت آب خامی که وارد این تصفیه‌خانه می‌شود به کمتر از ۳۰۰ لیتر بر ثانیه کاهش پیداکرده که طبق آماری که داریم حدود ۲۸۰ لیتر بر ثانیه است.

وی افزود: یک سری برداشت‌های غیرمجاز در بالادست صورت می‌گیرد که باعث شده است آب خام ورودی به تصفیه‌خانه کاهش پیدا کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان بیان کرد: در این تصفیه‌خانه می‌توانیم آب را تا ۴۰۰ لیتر تصفیه نماییم و اگر به این دبی برسیم برای شهرستان‌های رودسر و املش هم مشکلی نخواهیم داشت.

حسینی بابیان اینکه تصفیه‌خانه طولات رحیم‌آباد یک طرح گسترش هم برای آینده دارد گفت: این تصفیه‌خانه قرار است تا ۸۰۵ لیتر بر ثانیه ارتقا پیدا کند که علاوه بر ارتقا یک خط انتقال از سد پل رود دارد.

وی با اشاره به اینکه مجری این کار شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان است گفت: به امید خدا برابر قراردادهایی که خودشان منعقد می‌کنند این کار ارتقا تا آینده نزدیک توسط این شرکت انجام می‌گیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان بابیان اینکه در طرح فعلی محل تأمین آب اصلی چشمه سفیداب است تصریح کرد: باید در کوتاه‌مدت جلوی برداشت‌های غیرمجاز بالادست گرفته شود تا فاز اول تصفیه‌خانه که وابسته به چشمه سفیداب است مشکلی برایش پیش نیاید.

حسینی با تأکید بر اینکه فاز دوم تصفیه‌خانه دیگر وابسته به چشمه سفیداب نیست بیان کرد: فاز دوم آن وابسته به سد پل رود است که بایستی بماند و پس از تکمیل سد اتفاق بیافتد.

 وی با اذعان به اینکه بخشی از این برداشت‌های غیرمجاز به خاطر باغ‌های فندق بالادست است بیان کرد: باید جلوی برداشت‌های غیرمجاز بالادست گرفته شود تا مشکلی برای تأمین آب دو ‌شهرستان املش و رودسر نداشته باشیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان بیان کرد: ازنظر پدافند غیرعامل و هم برای توسعه‌های آینده باید چاه فلمن در محدوده شهرستان املش حفر شود تا تأمین آب این شهرستان را تقویت کند.