به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نشست خبری رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری امروز در محل این دانشکده واقع در مهرآباد برگزار شد که در این مراسم حسین قنبری اظهار داشت: این دانشکده از 65 سال پیش و از سال 1328 همزمان با تأسیس سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شد.قنبری ادامه داد: […]

به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نشست خبری رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری امروز در محل این دانشکده واقع در مهرآباد برگزار شد که در این مراسم حسین قنبری اظهار داشت: این دانشکده از 65 سال پیش و از سال 1328 همزمان با تأسیس سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شد.قنبری ادامه داد: تأمین نیروی انسانی متخصص برای صنعت هوانوردی کشور و رفع نیازهای آموزشی صنعت از اهداف راهاندازی این دانشکده است.وی ادامه داد: در حال حاضر در آسیای جنوب غربی تنها کشوری هستیم که صنعت هوانوردی غیرنظامی را بدون حضور نیروهای مستشاری هدایت میکنیم.رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری افزود: 4 رشته اصلی آموزشی مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما، مراقبت پرواز، برق و الکترونیک و مخابرات هواپیما در این دانشکده آموزش داده میشود.قنبری با تأکید بر اینکه با تربیت نیروی انسانی متخصص امکان تعمیر و نگهداری انواع هواپیماها امروز در داخل فراهم شده است، گفت: پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری و سایت سازمان سنجش در این دانشکده انجام میشود.وی ادامه داد: در کنار آموزشهای آکادمیک دورههای آزاد دانشپذیری را هم برگزار میکنیم؛ دانشپذیران این دانشکده بیش از 300 نفر است، متقاضیان از دانشگاههای مطرح کشور نظیر شریف و یا دانشگاه تهران هستند که دورههای یک ساله آموزش کوتاهمدت ر ا میگذرانند و تکنسین پرواز میشوند؛ این افراد که آموزشهای آکادمیک در دانشگاههای برتر کشور در رشتههای مکانیک یا برق دیدهاند طی یک دوره یک ساله دانشپذیری در این دانشکده وارد صنعت میشوند.رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری ادامه داد: همچنین متخصصان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهها که باید هر ساله 40 تا 50 ساعت دورههای ضمن خدمت و بازآموزی ببینند، در این دانشکده تحت تعلیم ضمن خدمت قرار میگیرند.قنبری ادامه داد: ما عضو دائم مجموعه آموزشی ایکائو (سازمان جهانی هواپیمایی) هستیم در حالی که کشوری مثل آمریکا هنوز عضو دائم مجموعه آموزشی ایکائو نیست.وی با بیان اینکه دانشکده صنعت هواپیمای عضو اتحادیه دانشگاههای برتر جهان است اضافه کرد: از 6 ماه پیش برنامهریزی کردهایم تا به عضویت آژانس امنیت هوانوردی اروپا (یاسا) در آییم بدین معنا که قوانین هوانوردی اروپا را در اینجا جاری کنیم؛ کل صنعت هوانوردی جهان در حال حرکت به سمت یاسا است که ما نیز تلاش میکنیم عضویت یاسا را به دست آوریم.رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه مراکز آموزشی اروپا در این صنعت از نظر تخصص در رتبههای پایینتر از دانشکده صنعت هواپیمایی ایران قرار دارد، گفت: طی تفاهم با دانشکده اینک فرانسه که دانشکده صنعت و هوانوردی فرانسه است مقرر شده است آنها اساتید خود را برای تربیت نیروی انسانی متخصص مرتبط با هواپیماهای ایرباس به ایران بفرستند تا در این دانشکده آموزشهای تخصصی درباره هواپیماهای ایرباس که قرار است توسط ایران خریداری شود انجام شود.قنبری افزود: بدین ترتیب دیگر نیازی به اعزام نیروی متخصص به کشور سازنده هواپیما بابت آموزشهای نوین و به روز نیست.وی ادامه داد: همچنین از کشور ایتالیا پیشنهادی دریافت کردهایم مبنی بر اینکه در فرودگاههای کوچک آنها تأمین نیروی انسانی متخصص با هزینه مناسب داشته باشیم.رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری دانشجویان این صنعت را متقاضیان داخلی و متقاضیانی از کشورهای سوریه، عراق، لبنان، یمن، افغانستان، بنگلادش و … عنوان کرد و افزود: امروز 750 نفر دانشجو در 4 رشته اصلی در این دانشکده تحصیل میکنند ضمن آنکه 350 نفر دانشپذیر در رشتههای کوتاهمدت جاری است و تنها دانشگاهی هستیم که بیش از 90 درصد خروجی جذب صنعت شده است.قنبری ادامه داد: هر ساله مجوز پارت 147 از سازمان هواپیمایی کشوری بابت برگزاری دورههای آموزشی کوتاهمدت اخذ میکنیم.وی افزود: تا پیش از این آموزش خلبانی و میهمانداری در این دانشگاه انجام نمیشد اما به تازگی در حال اخذ مجوز آموزش خلبانی و میهمانداری هستیم.رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری ادامه داد: همچنین به تازگی سیمولاتور (شبیهساز) مراقبت پرواز را در این دانشکده راهاندازی کردیم که اگر میخواستیم از کشورهای خارجی تهیه کنیم و یا آموزش در کشورهای خارجی باشد 10 برابر بیشتر هزینه داشت.قنبری همچنین یادآور شد: طی هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری از سه ماه آینده همه امتحانات سازمان هواپیمایی به دانشکده منتقل میشود که این نشان از اعتماد سازمان هواپیمایی به این دانشکده دارد ضمن آنکه به زودی دورههای مدیریت فرودگاهی و حقوق هوانوردی هم در این دانشکده برگزار میشود.وی در پاسخ به سؤال فارس درباره نحوه تأمین تجهیزات آموزشی و شبیهساز پرواز درباره هواپیماهایی که به تازگی خریداری میشوند، توضیح داد: طی قراردادی با ایرلاینهای نیمهدولتی نظیر ایرانایر، آسمان و غیره تجهیزات آموزشی توسط این ایرلاینها برای ما تأمین میشود.قنبری افزود: حتی این شرکتهای هواپیمایی وعده دادهاند سیمولاتور ATR 72 و ایرباس 320 را هم برای ما تهیه کنند.رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری ادامه داد: اساتید این دانشکده هر شش ماه یک بار دورههای بازآموزی دارند حتی کلاسهای زبان، شیوه تدریس به زبان انگلیسی برای این افراد نیز برگزار میکنیم.بنا بر این گزارش، در ادامه این جلسه همچنین مدیر دورههای کوتاهمدت دانشکده صنعت هواپیمای کشوری، اظهار داشت: دورههای تخصصی ما شامل دو شاخه یکی ضمن خدمت و دومی شامل مکانیک و دوره الکترونیک و ابیونیک هواپیما است.وی افزود: در راستای کاهش زمان تحویل نیروی انسانی متخصص به صنعت از فارغالتحصیلان آکادمیک دعوت میشود تا طی دورههای یک ساله و اخذ آموزش به سرعت وارد صنعت شوند.انتهای پیام/