معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توزیع روزانه 500تُن مرغ به قیمت مصوب 20 هزار و 400 تومان در بازارهای استان، هیچ مشکلی در تأمین گوشت مرغ نداریم!
به گزارش ندای گیلان به نقل از صداوسیما،میر حجت علی اکبرنژاد با اشاره به افزایش ۱۰درصدی تولید مرغ در فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، افزود: با توجه به برنامه‌ ریزی های انجام شده در زمینه جوجه ریزی در بهمن و اسفند پارسال، مشکلی در خصوص تأمین مرغ نداریم.
وی به ۹میلیون و ۳۰۰هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان در نیمه دوم بهمن پارسال اشاره و اضافه کرد: از ابتدای فروردین با توجه به افزایش حجم مسافران نسبت به مدت مشابه پارسال در گیلان، توزیع مرغ در بازار استان را به ۲برابر افزایش داده ایم.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر اینکه اقدامات لازم برای تأمین تمام نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها نظیر ذرت و سویا انجام شده گفت: با همکاری سازمان صمت گیلان بر بازار فروش مرغ هم  به صورت دقیق نظارت می شود.
میر حجت علی اکبرنژاد به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و تأمین گوشت مرغ برای این ایام نیز اشاره کرد و افزود: در اسفندماه پارسال ۸میلیون و ۵۰۰هزار قطعه جوجه ریزی برای تأمین مرغ مورد نیاز مردم در این ایام در مرغداری‌های گیلان انجام شد که در این ماه هم مشکلی برای تأمین گوشت مرغ نخواهیم داشت.
به گزارش ندای گیلان، این صحبت های علی اکبرنژاد درحالی مطرح شده است که طی هفته های گذشته کمبود مرغ در گیلان موجب تشکیل صف های طولانی مقابل مرغ فروشی ها شده و مردم با مراجعه با مرغ فروشی ها با تابلوی مرغ روز تمام شد مواجه می شدند.