فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه مایه تاسف است که با وجود بیش از ٢٠٣ واحد مرغداری، مردم با کمبود مرغ مواجه شده اند، گفت:با برخی از افراد فرصت طلب که با سوء استفاده برای خودشان در شهرستان صومعه سرا حیاط خلوت فراهم کرده اند برخورد می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع اطلاع رسانی فرمانداری صومعه سرا سید جلال سید محمدی روز دوشنبه در جلسه تنظیم بازار که با موضوع بررسی رفع موانع چرخه تولید، کشتار وتوزیع مرغ برگزار شد اظهار داشت: شرکت تعاونی مرغداران صومعه سرا پاسخگو باشدکه چرا مرغ این شهرستان تامین نمی شود؟

وی افزود:مایه تاسف است که با وجود بیش از ٢٠٣ واحد مرغداری، مردم با کمبود مرغ مواجه شده اند!

سید محمدی اضافه کرد:ازکشتارگاه تامرکز شهرستان چه اتفاقی رخ می دهدکه مرغ کشتار شب، در زمان روز گم می شود؟

وی تاکید کرد:جهاد کشاورزی باید با اقتدار وارد شود و تعزیرات روند بررسی گزارش های ارسالی و جریمه اخلال گران شبکه توزیع مرغ را تسریع بخشد.

سید محمدی خاطر نشان کرد: با برخی از افراد فرصت طلب که با سوء استفاده برای خودشان در شهرستان صومعه سرا حیاط خلوت فراهم کرده اند برخورد می کنیم.

فرماندار صومعه سرا در ادامه با اعلام اینکه چند ماه پیش که مشکلات مرغداران را بررسی می کردیم، تعاونی مرغداران اعلام کرد برای روزهای پایان سال مشکلی جهت تامین مرغ نداریم اظهار داشت:طبق بررسی های به عمل آمده ازسوی شهرستان خیلی از مرغداری‌های ما اصلا جوجه ریزی نکرده اند چرا باید این حفره ها وجود داشته باشد؟

سید محمدی با اعلام اینکه از بدوصدور مجوز برای یک مرغدار فرصت ٢۴ ساعته، قیمت تنظیم بازار،اسم کشتارگر و پلاک خودرو در برگه درج شود گفت:به نوعی در مبدا مقصد مرغ و مرغداری دیده شود.

وی افزود:ابزار کنترلی ما شبکه دامپزشکی است و متخلفانی که به این چرخه تمکین نمی کنند،مجوزشان لغو و به تعزیرات معرفی شوند.

سید محمدی خاطر نشان کرد:حداکثر انتظار این است که به همان اندازه که از دولت خدمات می گیرند باید به شهرستان خدمات بدهند.

وی درپایان یادآورشد:کشتار گاه ناب نیز باید در کنار کشتارگاه گیلان کشتار دیده شود، برای کسی انحصاری فضا ایجاد نمی کنیم، و به هیچ کسی اختصاصی خدمات نمی دهیم.