رییس اتحادیه مرغداران مدعی شد: متاسفانه احتکارهای خانگی به گران شدن مرغ دامن زد و فشارهای جانبی موجب شد که تقاضا بیش از حد زیاد شود.

به گزارش ندای گیلان،فرهاد گیاهی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به گران شدن مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار گفت: ما نگران مصرف کنندگان کم‌درآمد هستیم که از این پس مرغ‌های بیشتری از سفره هایشان پر خواهد کشید.

وی با اشاره به اینکه در گیلان بیش از ۸۰۰ نفر در مرغداری مشغول هستند، افزود: با افزایش قیمت مرغ مخالف بودیم چون این امر در مجموع میزان فروش مرغ را نیز کاهش خواهد داد.

گیاهی ادامه داد: فعلا توزیع مرغ قطعه‌بندی ممنوع است و پس از کاهش التهاب بازار مجددا انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مجدد مرغ را در ماه مبارک رمضان نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به تورم می‌توان گفت که افزایش قیمت فعلی موجب متناسب شدن هزینه تولید مرغ با قیمت فروش آن شده است اما به هر حال این مردم هستند که از گرانی مرغ متضرر می‌شوند و مجبور به کاهش مصرف آن می شوند.

رییس اتحادیه مرغداران گیلان تصریح کرد: متاسفانه احتکارهای خانگی به گران شدن مرغ دامن زد و فشارهای جانبی موجب شد که تقاضا بیش از حد زیاد شود.

وی با بیان اینکه گیلان علاوه بر اینکه استان تامین کننده بازار مرغ تهران است، تصریح کرد: در مجموع مرغ مازاد تولید گیلان به تهران می‌رود و امسال هم بازار فرش مرغ خوب بود.

گیاهی گفت: در ایام نوروز امسال با ورود مسافرین تقاضای خرید مرغ در گیلان بسیار زیاد بود و این امر نیز در افزایش تقاضای مرغ تاثیرگذار بود.